Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:02:38 GMT

کدام وسیله خانه بیشترین مصرف برق را دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۵۲۰۶

کدام وسیله خانه بیشترین مصرف برق را دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در هفته‌های گذشته افزایش مصرف برق به دنبال افزایش ناگهانی چند درجه‌ای دمای هوا سبب شده تا برخی از مشترکان برق ساعاتی از شبانه روز را بدون دسترسی به برق بگذرانند.

مسئولان وزارت نیرو و توانیر همواره از مشترکان خواسته‌اند تا با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی بیشتر از اعمال خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند، اما بدون شک لازم است تا افراد برای تصمیم‌گیری راجع به استفاده کمتر از لوازم خانگی پرمصرف، آن وسایلی را که در خانه بیشترین انرژی را در منزل‌ مصرف می‌کنند، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است، شما می‌توانید مقدار وات اغلب لوازم خانگی را در پائین یا پشت آن‌ها یا بر روی پلاک برنجی آن‌ها نگاه کنید. مقدار وات نوشته شده حداکثر مقدار برقی است که دستگاه شما دریافت می‌کند. چون تعداد زیادی از لوازم خانگی دارای دامنه تنظیم‌های مختلف هستند (مثلاً ولوم رادیو) مقدار واقعی برق مصرفی به درجه تنظیم مورد استفاده آن بستگی دارد. در صورتی که مقدار وات روی دستگاه نوشته نشده باشد، شما می‌توانید با پیدا کردن جریان (به آمپر) و ضرب کردن آن در ولتاژ مصرف شده توسط دستگاه مقدار وات را تعیین کنید.

لوازم برقی پرمصرف کدام‌اند؟

مصرف انرژی وسایل برقی تا حد زیادی به نوع لوازم خانگی، برند و همین‌طور اندازه‌ آن بستگی دارد. به‌علاوه میزان مصرف افراد هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

نکته قابل توجه آن است که مشترکان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند میزان مصرف انرژی خود را بسنجند و با آگاهی بیشتر و نگاه مسئولانه از برق استفاده کنند.  به طور کلی دستگاه‌های متفاوت برقی دارای توان مصرفی متفاوتی هستند، که معمولا به عنوان "مصرف دستگاه" شناخته می‌شود.

در پایان برای آگاهی از میزان مصرف برق وسایل خانگی مختلف می‌توانید تصویر نوشته زیر را ببینید؛ این اینفوگرافی طراحی شده میزان مصرف برق دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد. 

پربیننده ترین قطعی برقی تمام شد؟ زمان‌ بندی قطع برق احتمالی شهر تهران مصوبه افزایش قیمت بنزین به امضا سران سه قوه رسیده بود / پس از تایید رهبر انقلاب اجرای مصوبه در دستور کار قرار گرفت تیر خلاص به فعالیت نیروگاه های کشور؟ افزایش قیمت بنزین تا پایان سال موضوعیت ندارد / تعدیل تدریجی و موردی یارانه‌ های بخش انرژی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصرف برق انتخابات ۱۴۰۰ لوازم خانگی میزان مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • نویدکیا: نبردن در خانه برای ما اذیت‌کننده است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد