Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@09:47:50 GMT

پیرمرد مونته نگرویی، به دنبال رکورد جاودانه در ACL

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۵۴۰۵

پیرمرد مونته نگرویی، به دنبال رکورد جاودانه در ACL

دژان دامیانوویچ مهاجم مونته نگرویی کیتچی هنگ کنگ، تنها 2 گل تا کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد.

به گزارش "ورزش سه"، دژان دامیانوویچ مهاجم مونته نگرویی امیدوار است که بتواند رکورد گلزنی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را بشکند و برای رسیدن به این موضوع، در 6 بازی تیمش یعنی کیتچی هنگ کنگ در رقابت های ACL فرصت ثبت این رکورد جاودانه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پیرمرد 39 ساله که در ماه فوریه گذشته به کیتچی هنگ کنگ پیوست، ظرف تنها 14 مسابقه 17 بار برای این تیم گلزنی کرد و موفق شد با این تیم عنوان قهرمانی لیگ هنگ کنگ را تصاحب کند و حالا او خود را برای شرکت در بازی های لیگ قهرمانان آسیا آماده می کند.


او در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 36 گل به ثمر رسانده در حالیکه لی دونگ گوک کره ای که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده، با 37 گل برترین گلزن حال حاضر ACL است و دامیانوویچ برای عبور از این بازیکن باید در بازی های کیتچی 2 گل به ثمر برساند.
دامیانوویچ در سال 2013 و در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با اف سی سئول به مصاف استقلال رفت و گلزنی او مانع از رسیدن شاگردان قلعه نویی به بازی فینال شد ولی آنها در بازی پایانی و به دلیل گل زده کمتر در خانه حریف، جام را به گوانگژو واگذار کردند که دامیانوویچ در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به گلزنی شد. او با سوون سامسونگ در سال 2019 نیز راهی دیدار فینال شد.

 

 

 

 


او چهلمین سالگرد تولد خود را در 27 ژوئیه جشن خواهد گرفت اما می خواهد این کار را به عنوان بهترین گلزن شماره یک در رقابت های ACL انجام دهد. دامیانوویچ که در ماه فوریه وارد هنگ کنگ شد و سه هفته را در قرنطینه سپری کرد قبل از اینکه اولین بازی خود را برای کیتچی انجام دهد، گفت: این دلیل اصلی حضور من در اینجاست، من نمی خواهم دروغ بگویم. من گفتم اگر کیتچی در ACL بازی کند بیش از هر چیز دیگری علاقه دارم به آنجا بروم. من می خواهم در ACL شرکت کنم. نمی خواهم دومین گلزن آسیا شوم. من یک فرصت دیگر می خواهم تا این رکورد را بدست آورم و یک بار دیگر در بزرگترین بازی های قاره بازی کنم.

 

 


دامیانوویچ می تواند انتقام فینال سال 2013 را از گوانگژو بگیرد. او و کیتچی در گروه J لیگ قهرمانان آسیا با گوانگژو چین، سرزو اوزاکا ژاپن و میزبان این گروه یعنی پورت اف.سی تاییلند همگروه شده اند.


او درباره شرایط خودش گفت: باید بگویم که در ابتدا کمی نگران شدم، نه به دلیل عملکردم بلکه نگران وضعیت جسمی خودم بودم زیرا من پیش فصل نداشتم و مستقیماً پس از سه هفته قرنطینه در هتل، به زمین بازی برگشتم. بنابراین من نگران بودم که دچار آسیب دیدگی جزئی یا مواردی از این دست نشوم که ممکن است برای چند روز یا چند هفته مشکل ایجاد کند.


دامیانوویچ ادامه داد: بعد از چند بازی احساس بهتری داشتم و می دانستم که می توانم به خوبی کار کنم. من انتظار نداشتم در این مدت کوتاه این تعداد گل را به ثمر برسانم اما همه چیز عالی است. تیم عالی است و جو تیم خوب است. امیدوارم که بتوانیم فرم خوب و جو خوبی را که قبل از بازی ها داشتیم، حفظ کنیم.


دامیانوویچ که فوتبالش را از صربستان آغاز کرد، مدت کوتاهی را راهی الاهلی عربستان شد. او سپس پیراهن تیم هایی نظیر اینچئون یونایتد، اف سی سئول، بیجینگ گوان، سوون سامسونگ و دائجو کره جنوبی را بر تن کرد.

لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید محمد بن سالم روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، اظهار داشت: از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای این مجموعه بابت میزبانی بسیار خوب تشکر می‌کنیم، باعث افتخار است که امروز در این مجمع حضور داریم، ما برای اولین‌بار است که به اصفهان می‌آییم و روز گذشته با یک اصفهان‌گردی در سطح شهر متوجه شدیم، اصفهان یکی از شهرهای زیبا برای گردشگری است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مجمع جهانی اتاق‌های بازرگانی در دبی برگزار شد و آنجا موضوع تغییر سرویس‌های اتاق‌های بازرگانی مطرح شد، براین‌اساس ما می‌خواهیم تغییرات جدیدی به وجود بیاوریم. سرویس‌های جدید باید ایجاد شوند و سپس ارتقا یابند، ما نیاز داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و به‌عنوان اتاق‌های بازرگانی باید اطمینان داشته باشیم که فعالیت‌ها نرم و روان انجام می‌شوند.

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع امارات با تاکید بر اینکه در این مجمع باید توانایی کشورها را در نظر بگیریم، تصریح کرد: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم، خوشبختانه تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092332

دیگر خبرها

  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • شمسایی به دنبال تغییر تاریخ در فینال