Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود همایونی فر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی نامزدهای انتخابات اطلاعات مناسبی از اقتصاد و وضعیت اقتصادی کشور ندارند یا فرافکنی می کنند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی که وضعیت اقتصادی کشور را نابسامان کرده، تحریمهاست که باید نامزدهای انتخاباتی راه حل های خود را برای این موضوع عنوان کنند در حالی که دو عامل اصلی رشد اقتصادی سرمایه و نیروی انسانی هستند به خاطر تحریم ها طی این چند سال از کشور فرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد اقتصاد گفت: اگر تحریم های اقتصادی به شدت قبل ادامه یابد، فلاکت بعد از آن عیان خواهد بود، تا رشد اقتصادی نباشد و کالایی تولید نشود، تورم قابل کنترل نیست، علم اقتصاد می گوید باید در برابر پول، تولید رشد کند، آن وقت در این شرایط تورمی، نامزدها از کجا می خواهند پول آورده و یارانه های بیشتری به مردم بدهند؟

وی افزود: وعده های اقتصادی برخی نامزدها با کنترل تورم در تناقض است، اگر امسال بخواهند یک میلیون تومان به هر نفر یارانه بدهند، سال بعد نرخ تورم در این کشور سر به فلک می زند.

همایونی فر ادامه داد: پیشتر پول یارانه از محل فروش نفت تامین می شد، اکنون با تحریم ها، ایران بیشتر از ۱۰۰ هزار بشکه نفت نمی تواند صادر کند و این را هم با نصف قیمت می فروشد، آن وقت نامزدها در این شرایط پول یارانه را می خواهند از کجا تامین کنند؟ دست در جیب مردم کردن هم فقط با مالیات محقق می شود که آن را هم نمی توانند بگیرند، مالیات را در صورتی می توان از مردم گرفت که تولید وجود داشته باشد و ارزش افزوده ایجاد کند.

وی گفت: وضعیت اقتصادی کشور به سبب مداخلات خراب است، باید اجازه دهند اقتصاد کار خود را انجام دهد، اقتصاد تخصص و علم می خواهد، ۴۰ سال از انقلاب گذشته و هنوز کار تخصصی در حوزه اقتصادی کشور انجام نگرفته است.

این استاد دانشگاه افزود: یک دهه است که رهبر معظم انقلاب هر سال را با مسائل اقتصادی نامگذاری می کند اما یک نفر تاکنون ریشه یابی نکرده که مشکلات اقتصادی کشور از چه طریقی قابل حل است.

وی ادامه داد: در علم اقتصاد علتها را پیدا می کنند و سپس معلولها را بر اساس آن شناسایی می نمایند، اما نامزدهای انتخاباتی فکر می کنند که معلولها علت است در صورتی که برعکس است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری سرمایه گذاری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری سرمایه گذاری انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری سرمایه گذاری نامزدهای انتخابات اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود