Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که ناتو بر ادامه حضور نظامیان ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل تاکید دارد، شورای امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که حفاظت از این کشور و فرودگاه‌های آن وظیفه دولت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت‌الله اندر» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که پس از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، فرودگاه‌های این کشور با حفاظت نیروهای امنیتی داخلی و با استانداردهای بین‌المللی به کار خود ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افغانستان از ماست و حفاظت آن هم تکلیف دائمی ماست، حالا افغان‌ها نسبت به هر زمان دیگر برای ادای این تکلیف متعهد شده‌اند.

این درحالی است که «ینس استولتنبرگ» با تاکید بر حضور نظامیان خارجی در فرودگاه کابل گفته بود که این فرودگاه برای حضور دیپلماتیک همه کشورها و البته برای کمک‌های توسعه‌ای و سازمان‌های کمک‌رسان بسیار مهم است.

پیش از این نیز وزیر دفاع ترکیه نیز تاکید کرده بود که اگر کشورهای عضو ناتو به یک سری تعهدات مشخص سیاسی، مالی و لجستیکی پایبند باشند، نظامیان ترکیه‌ای برای تامین امنیت فرودگاه کابل به حضورشان در افغانستان ادامه خواهند داد.

آمریکا: فرودگاه کابل ایمن نباشد سفارت‌های خارجی تعطیل می‌شودتاکید ناتو بر ادامه حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابلترکیه: اگر شرایط ما پذیرفته شود امنیت فرودگاه کابل را تامین می‌کنیمافغانستان خواستار گرفتن مسئولیت فرودگاه کابل از ناتو شد

از سوی دیگر اما طالبان تصریح کرد که با حضور نیروهای خارجی در افغانستان تحت هر عنوان و از هر کشوری مخالف است و نسبت به حمله به این نیروها هشدار داد.

پس از مخالفت طالبان با حضور نظامیان ترکیه‌‌ای در افغانستان برای تامین امنیت فرودگاه کابل، وزارت خارجه آمریکا نیز تصریح کرد که اگر فرودگاه کابل ایمن نباشد ممکن است سفارت‌های خارجی تعطیل شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان ترکیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان امنیت فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید