Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که تمامی زیرساخت‌های فنی برای برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه سالجاری فراهم است؛ گفت: در این دوره از انتخابات در ۲۴ مرکز استان و ۳۳ شهر کشور انتخابات الکترونیکی در حوزه شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان با حضور در برنامه زنده شبکه دو سیما با تشریح روند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری ضمن به نمایش گذاشتن دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای و تشریح شیوه احراز هویت گفت: یکی از مسائل محوری در این دور از انتخابات، رای گیری الکترونیکی در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که در این دوره از انتخابات با هماهنگی به عمل آمده میان ستاد انتخابات کشور با هیات نظارت مرکزی مجلس شورای اسلامی در تعدادی از کلان شهر‌های کشور انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: رای دهندگان به جای تعرفه کاغذی از کارت الکترونیکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده خواهند کرد.
شجاعان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: رای دهندگان باید کارت ملی و شناسنامه خود را هنگام رای دادن به همراه داشته باشند.
وی در این خصوص گفت: رای دهندگان که به شعبه مراجعه می‌کنند کارت ملی و شناسنامه خود را برای احراز هویت به کاربر می‌دهند که با قرار دادن کارت ملی در دستگاه احراز هویت توسط کاربر شعبه از طریق پایگاه ثبت احوال احراز هویت می‌شود.
شجاعان همچنین گفت: در مرحله دیگر بعد از اینکه کاربر مطمئن شد این فرد شرایط لازم را برای رای دادن دارد و سابقا هم رای نداده، فرایند اخذ رای صورت می‌گیرد.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه ارائه شماره ملی الزامیست، اما کارت ملی برای تسریع در فرایند احراز هویت است از مراجعه کنندگان به تمامی شعب سراسر کشور خواست که کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات تصریح کر د: رای دهندگان با مراجعه به دستگاه‌های الکترونیکی و وارد کردن کد داوطلب مورد نظرشان، تصویر و مشخصات نامزد را روی صفحه می‌بینند و بعد از تایید تمامی نامزد‌های مورد نظر با ثبت و فشار دادن کلید سبز، رای گیری را به اتمام می‌رساند.
وی گفت: با همین فرایند، رای دهندگان رای خود را به نامزد مورد نظر خواهند داد و رای آنان چاپ و پس از نمایش در صندوق تعبیه شده در ذیل دستگاه انداخته خواهد شد.
شجاعان در خصوص شمارش کاغذ‌ها هم گفت: در بحث رای گیری الکترونیکی کاغذ‌ها شمارش نمی‌شود، اما برای احتیاط و فقط از باب اعتراض داوطلبان و بازشماری احتمالی نگهداری می‌شود.
رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور درخصوص احتمال قطعی برق هم گفت: در صورت قطعی برق، دستگاه‌ها باتری ذخیره انرژی دارند که تا حدود یک ساعت کار می‌کند و در صورت تداوم قطعی برق، بیش از یک ساعت نیز این دستگاه‌ها با یک باتری خودرو کار می‌کنند و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.   بیشتر بخوانید:  برگزاری انتخابات شورا‌ها در هزار و ۳۸۹ شهر و۴۰ هزار روستا   انتهای پیام/  برچسب ها: امیر شجاعان انتخابات 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات 1400 ستاد انتخابات کشور رئیس کمیته فناوری برگزاری انتخابات رای دهندگان احراز هویت دستگاه ها کارت ملی شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟