Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری با شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، بیش از 900 مولد اضطراری آماده تزریق برق تولیدی به شبکه تهران در شرایط بحرانی هستند.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، مسعود عزیزی معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، سال 1400 را یکی از گرم و خشک‌ترین سال‌های تجربه شده در کشور دانست و ضمن اشاره به افزایش کم‌سابقه مصرف برق به دلیل گرمای زودرس هوا از بسیج همه جانبه توان کارشناسی و اجرایی این شرکت بهمنظور جلوگیری از قطع برق در تهران، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی با بیان اینکه از سال گذشته، مذاکره با مشترکان بزرگ تهرانی بهمنظور جلب همکاری آنان در کاهش پیک مصرف برق در دستور کار قرار گرفته، افزود: با پیگیریهای کارشناسان این شرکت و تعهد و همکاری مشترکان تهرانی به ویژه صاحبان صنایع و ادارات، بیش از 900 مولد اضطراری برق به منظور همراهی در کاهش بار شبکه برق در ساعات پیک در حالت آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی و نوبت بندی انجام شده، از این میزان در هر روز، به صورت متوسط ظرفیت تولیدی معادل 60 تا 70 مگاوات و معادل مصرف برق 60 الی 70 هزار مشترک خانگی به منظور کمک به کنترل بار ساعات پیک تهران وارد مدار مصرف شده و وضعیت عملکرد این مولدها به صورت لحظه ای و روزانه از مرکز کنترل و دیسپاچینگ توزیع برق تهران بزرگ، رصد میشود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از همکاری مناسب مشترکان تهرانی در روزهای گذشته قدردانی کرد و گفت: با توجه به شدت گرفتن گرمای هوا و پیش بینی تابستانی سخت، انتظار داریم مشترکان تهرانی همچنان با خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات 12 تا 18 و همچنین عدم استفاده همزمان از این وسایل در ساعات دیگر، همراه ما در تامین برق تهران و جلوگیری از بروز خاموشی باشند.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: همزمان با ۱۲۲ سالگی برق در تبریز نخستین موزه برق و روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز رضا سرابی اقدم و توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

اکبر فرج نیا در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت برق تبریز با بیان اینکه توزیع نیروی برق تبریز همچون خانواده‌، صمیمی و همدل است، اظهار کرد: صنعت برق آذربایجان از نظر دانش و عمل مثال‌زدنی بوده و سخت‌ترین مشکلات با تلاش و همت کارکنان به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: خدمت در صنعت برق افتخار بزرگی است و دلیل این افتخار نیز حضور پیشکسوتانی است که طی سال‌ها چراغ راهی برای این صنعت بوده‌اند و در کنار آن‌ها درس زندگی آموخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برق در سطح ملی، اضافه کرد: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان صنعت برق باید در قالب تاریخ شفاهی و انتقال دانش، ثبت و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل شود.

 وی با اشاره به تأسیس اولین کارخانه برق تبریز به سال ۱۲۸۱ توسط قاسم خان والی، ادامه داد: با توجه‌ به قدمت تاریخی برق و روشنایی در تبریز، اولین موزه روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز آقای رضا سرابی توسط شرکت برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها اصلی‌ من ایجاد موزه برق و روشنایی تبریز بود، گفت: در گذشته که تولید برق به شکل امروزی وجود نداشت، برخی کارخانه‌های بخش خصوصی عهده‌دار تأمین برق بودند که آثاری از آن دوران باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ نوع وسایل و لوازم روشنایی از چهار هزار سال پیش جمع‌آوری‌ و تعدادی از آن‌ها در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: در نخستین سال‌های ورود برق به ایران فقط در منازل رجال، برق وجود داشت و تصویر شاهان قاجار بر روی لامپ‌های سفارشی آن زمان نقش بسته شده که این نوع لامپ‌ها منحصر به‌فرد بوده و حتی در موزه برق تهران نیز وجود ندارد و ان‌شاءالله در موزه روشنایی تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرابی با اشاره به لزوم ثبت خاطرات پیشکسوتان به‌عنوان تاریخ شفاهی، ادامه داد: امروزه موزه‌ها به سمت تاریخ شفاهی پیش می‌روند و این موضوع از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی افزود: آثار به‌جای‌ مانده از گذشتگان قابل ارزش‌گذاری مالی نیست چرا که متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این شهر است و نسل‌های آینده باید با تاریخ و سختی‌های برق آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی این مراسم قبض برقی که متعلق به ۱۱۸ سال پیش یعنی مربوط به دوره قاجاریه و پس از دوران جنگ مشروطه بوده توسط رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان نخستین اثر موزه برق و روشنایی تبریز اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران