Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «بنفشه زهرایی» افزود: این کاهش منجر به تعادل بخشی (جلوگیری از افت بیشتر آبخوان‌ها) در همه دشت‌های کشور تا سال ۱۴۰۴ خواهد شد.

وی  افزود: در برنامه‌های سازگاری با کم آبی مصوب شده، صرفه‌جویی در برداشت از منابع آب سطحی و اصلاح مصرف، در حد ۳.۲ میلیارد متر مکعب تا پایان برنامه هفتم توافق شده و در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفا وزارت نیرو از انتشار کتاب ملی سازگاری با کم‌آبی با محتوای خلاصه‌ای از برنامه‌های صرفه‌جویی مصوب در هر استان با برش حوضه‌ آبریز برای منابع آب سطحی و برش محدوده‌ مطالعاتی برای منابع آب زیرزمینی، خبر داد.

وی ادامه داد: این کتاب، نخستین برنامه ملی مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی در ایران است که یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای کار بین بخشی در دولت تدبیر و امید در بخش آب محسوب می‌شود. این مجموعه، حاصل بیش از ۷۶ هزار نفر ساعت، تعامل و تبادل نظر کارشناسی و مدیریتی در سطح ملی در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و کمیته تخصصی آن و کارگروه‌های استانی سازگاری با کم‌آبی بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفا وزارت نیرو اضافه کرد: بررسی برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها در کارگروه ملی و تصویب ۳۱ برنامه‌ استانی سازگاری با کم آبی در پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

مشروح برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها و گزارشات عملکرد واصل شده از اجرای آنها در تعدادی از استان‌ها در تارنمای کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به آدرس wsanw.ir قابل دسترسی و مشاهده است.

به به گزارش ایرنا، پیشترمدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برنامه سازگاری با کم آبی ۳۰ استان به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها کم آبی دولت تدبیر و امید خشکسالی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی دولت تدبیر و امید خشکسالی کم آبی دولت تدبیر و امید خشکسالی وزارت نیرو ملی سازگاری با کم آبی مدیریت مصرف کارگروه ملی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ایرادات «لایحه برنامه هفتم توسعه» رفع شد
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر