Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، صبح امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای حقیقی عضو کمیسیون به صورت حضوری و برخط و با هدف ارائه گزارش اقدامات انجام شده، تبادل‌نظر درخصوص انتشارات کمیسیون ملی یونسکو-ایران، بررسی و تبادل نظر درخصوص انتخاب و معرفی شخصیت‏های برجسته در برنامه تماشای خورشید، بررسی آخرین وضعیت باشگاه‏های یونسکو-ایران و چند دستور کار دیگر تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های ارزشمندی که در سال‌های اخیر در کمیسیون ملی یونسکو انجام شده است، بر توجه بیشتر به مناسبات فرهنگی ایران در یونسکو تاکید کرد و گفت: با اقدامات موثر و خوبی که کمیسیون ملی یونسکو در سال‌های اخیر انجام داده، موقعیت خوبی برای ایران در بین کشور‌های جهان و منطقه به وجود آمده است که برای معرفی چهره خوب از ایران بسیار موثر بوده است.

غلامی افزود: باید تلاش برای زدودن ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در یونسکو مضاعف شود و به هویت‌های فرهنگی اسلامی کشورمان توجه بیشتری معطوف شود.

او تصریح کرد: در بخش علمی یونسکو نیز جا دارد که فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرفته و با شکل‌گیری مراکز معطوف به مباحث علمی، مسائلی، چون محیط زیست، فناوری‌ها، منابع انرژی و موارد مشابه مورد توجه قرار گیرد و در کارگروه‌های مختلف کمیسیون یونسکو طرح‌های مختلف بررسی و برای اجرایی شدن در شورای عالی کمیسیون مصوب شود.

وزیر علوم همچنین با اشاره به نگرانی‌هایی که در تعاملات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: برای رفع شبهات و ابهامات مطرح شده در سند ۲۰۳۰ باید همگی تلاش کنیم و با ارائه گزارش‌های دقیق و تبین و توجیه موضوع، در راستای حل مشکلات مطروحه قدم برداریم.

 غلامی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه تشکیل و تقویت مجموعه‌های علمی و فرهنگی مورد قدرشناسی قرار گیرد، گفت: این مجموعه‌ها و اقدامات انجام شده سرمایه گرانقدری است که باید در ادامه مسیر قوام پیدا کند و با نگاه هوشمندانه به آینده تقویت کند.

بیشتر بخوانید

اتحاد و همدلی میان اقوام با وجود تنوع قومیتی در ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم وزیر علوم سازمان یونسکو کمیسیون ملی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • امام صادق(ع) تشکیلات عظیم فرهنگی را با شاگردپروری ایجاد کرد
  • امام صادق(ع) تشکیلات فرهنگی عظیم را با شاگردپروری ایجاد کرد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است