Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی با اذعان به اینکه هرمزگان در شرایط سختی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد، گفت: در حال تلاش برای کاهش شیوع این بیماری هستیم اما عده‌ای با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب انتقال بیماری کرونا به دیگران می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فریدون همتی » در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان با بیان اینکه 9 شهرستان در استان هرمزگان همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، عنوان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان همچنان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بندرخمیر و سیریک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با گلایه جدی از افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، ادامه داد: این افراد با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، جان و سلامتی خود، خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم خودداری از  برگزاری تجمعات، مراسم های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی، افزود: با وجود این تاکیدات اما متاسفانه با برگزاری یک جشن تولد در هرمزگان، تعدادی از افراد مبتلا به کرونا شدند و متاسفانه دو نفر از مبتلایان فوت شدند.

 

همتی، مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی ها و مهمانی ها را از دلایل اصلی ابتلا به کرونا در هرمزگان اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه عده‌ای به لزوم پرهیز از این مراسم‌ها توجه ندارند و باید از آنها به طور جدی گلایه کنیم و انتظار داریم مردم هرمزگان، با وجود تاکیدات مکرر مبنی بر خودداری از این تجمعات و لزوم در خانه ماندن، عدم تردد غیرضروری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران، به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کنند.

 

وی گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب وضعیت قرمز شیوع کرونا در هرمزگان و اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل شده که زندگی و شغل مردم را تحت تاثیر قرار داده است و اگر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

 

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همه فعالان در هر شغلی باید پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری و بهداشت فردی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: باید از عادی انگاری پرهیز کنیم و علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، همچنان شستشوی دست و ضدعفونی اشیا را جدی بگیریم.

 

همتی تصریح کرد: هرمزگان در شرایط سختی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد و در حال تلاش برای کاهش شیوع این بیماری هستیم اما عده‌ای با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب انتقال بیماری کرونا به دیگران می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان، در قرنطینه خانگی هستند، اضافه کرد: از این افراد درخواست می‌کنیم که حتما قرنطینه را رعایت و در خانه بمانند تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

 

استاندار هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان‌های هرمزگان با افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا، در حال تکمیل است و متاسفانه عده‌ای از بیماران مبتلا به کرونا هم بسیار دیر و با درگیری ریوی بالا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند و هر کس که احساس علائم بیماری کرونا را دارد به سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی و بیمارستان مراجعه کند تا تست کرونا بدهد و تحت مراقبت قرار بگیرد.

 

همتی عنوان کرد: 32 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در هرمزگان، کارکنان دستگاه‌ها، ادارات و بانک ها و 35 درصد از مبتلایان نیز از کارکنان بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی هستند که باید مدیران این بخش ها توجه جدی بر جلوگیری از انتقال کرونا داشته باشند و با برقراری انضباط کاری، با جدیت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و این امر را در اولویت اصلی قرار دهند و فرمانداران نیز نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها داشته باشند.

 

وی ادامه داد: دیگر مبتلایان به کرونا هم مربوط به بازار و اماکن عمومی است که این عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب تعطیلی بازار و مشاغل شده و در تمام فعالیت‌ها نظارت ها افزایش می‌یابد و هر واحد صنفی و شغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، پلمپ طولانی مدت خواهد شد و از همه بازاریان، فعالان اصناف، کارکنان و مدیران کارخانجات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنعتی و مدیران و کارمندان همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات و همه مشاغل، می‌خواهیم به طور جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جامعه می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

 

استاندار هرمزگان افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان از برپایی تجمع خودداری کنند و در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نیز پذیرایی صورت نگیرد و در این شرایط بهترین ابزار برای تبلیغات انتخابات، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است تا سلامت مردم نیز حفظ شود.

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرنطینه خانگی کرونا هرمزگان رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهداشتی را رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع بیماری کرونا استاندار هرمزگان کرونا در هرمزگان مبتلا به کرونا کرونا قرار عدم رعایت عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن