Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جزیره گوآم در اقیانوس آرام، که یکی از پایگاه‌های راهبردی آمریکا در اقیانوس آرام به شمار می‌آید، ضمن تأکید بر لزوم رایزنی قبلی، پیشنهاد کرده است به طور موقت پذیرای هزاران افغان باشد که در چارچوب خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان قصد خروج از این کشور را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لو لئون گررو Lou Leon Guerrero فرماندار گوآم در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا توضیح داد او باید اطمینان حاصل کند این تصمیم در جهت منافع بیشتر مردم این جزیره است.

بایدن ماه آوریل فرمانی صادر کرد که بر اساس آن خروج ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی که همچنان در افغانستان حضور دارند تا ۱۱ سپتامبر پیش بینی می‌شود.

اما احتمالا بیش از دو سال طول می‌کشد تا برای ۱۸ هزار افغانی و خانواده‌های آن‌ها که با نیرو‌های آمریکایی همکاری می‌کردند روادید صادر شود. برخی از این اتباع افغانستان بیم دارند در صورت ماندن در افغانستان هدف اقدامات تلافی جویانه طالبان قرار گیرند.

 بنابراین سازمان‌های مدافع حقوق بشر از واشنگتن خواسته اند در وهله اول این افراد را به گوآم منتقل کند.

گررو در این نامه اعلام کرد: «من به شما اطمینان می‌دهم چنانچه گوآم به این منظور انتخاب شود، دولت من برای اجرای این برنامه با شما مشارکت کند».

او افزود: «چنانچه چنین تصمیمی گرفته شود، من با احترام از شما تقاضا می‌کنم تا در چارچوب مذاکراتی رسمی درباره نقش گوآم و اهمیت و فوریت این موضوع با شما گفتگو کنم.»

در جزیره نیز مردم نظرات ضد و نقیضی درباره این پیشنهاد دارند. گوآم پیش از این پذیرای ۱۹۷۵ پناهنده ویتنامی بوده است. این پناهندگان منتظر دریافت روادید برای رفتن به آمریکا هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان جزیره گوآم نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!