Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح حمایت از جهش تولیدات دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و ۹۰ درصد نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسفندیار اختیاری نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تقریباً یک دهه از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد و با توجه به گسترش فناوری در جهان و همچنین تحولات صورت گرفته در زیست‌بوم نوآوری کشور، این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در واقع هر قانون مرتبط با فناوری و نوآوری به دلیل تحولات سریع این حوزه هر چند سال یکبار نیازمند بازبینی و تغییر است. به همین دلیل قانون حمایت از جهش تولیدات دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. در واقع .۹۰ درصد نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند، که این خود نمایانگر رویکرد بسیار مثبت مجلس به زیست‌بوم دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق کشور است


این استاد دانشگاه، ضمن ارائه توضیحات بیشتر در مورد این قانون، گفت: در طرح جدید تلاش شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، از نظر بروکراسی اداری، با تسهیلات بیشتری مواجه باشند، جلوگیری از تعدد مراجع تصمیم‌گیر و کاهش مراحل مختلف اداری برای سهولت هر چه بیشتر در کار این شرکت‌ها، از جمله دیگر اهداف تعیین شده برای قانون جدید است.


اختیاری افزود: همچنین با تکیه بر قانون جدید در صورت وجود کالا‌های دانش‌بنیان و خلاق پیشرفته در کشور، از واردات غیرکارشناسی کالا‌های مشابه خارجی جلوگیری خواهد شد و اجازه داده نمی‌شود برخی واردکنندگان عرصه را بر فعالان نوآوری کشور تنگ کنند.


وی ادامه داد: با توجه به حوزه‌های کاری گسترده شرکت‌های خلاق، چتر پوششی این قانون جدید، این شرکت‌ها را نیز تحت حمایت خود قرار داده است و امیدوار هستیم تا شرکت‌های خلاق تحت یک نظام ساختارمند و تعریف حقوقی مقبول بتوانند با استفاده از این حمایت‌ها مسیر ارزش‌آوری از طریق نوآوری را با سرعت بیشتری طی کنند.


اسفندیاری که همزمان عضو فراکسیون‌های، ایثارگران، خانواده، شفاف سازی اقتصادو انضباط مالی، فرش و صنایع دستی، فرهنگیان و معدن و صنایع معدنی است؛ خاطرنشان کرد: همچنین در قانون جدید حمایت از سرا‌های نوآوری نیز دیده شده است. البته جزئیات قانون جدید هنوز در دست بررسی است و هر روز پیشنهادات جدیدی از سوی فعالان این حوزه به دست نمایندگان می‌رسد، بنابراین انجام کار کارشناسی بیشتر قطعاً به پخته‌تر شدن، قانون نهایی کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شرکت های دانش بنیان شرکت های خلاق قانون جدید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند