Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه دیدار سران ترکیه و یونان،  گارد ساحلی یونان از اقدام خطرناک و مزاحمت یکی از قایق‌های نظامی ارتش ترکیه در شرق دریای اژه خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» گارد ساحلی یونان  روز یکشنبه مدعی اقدام خطرناک یکی از قایق‌های نظامی ترکیه علیه یک گشتی یونان در شرق دریای اژه  و نزدیک جزایر «لسباس» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گارد ساحلی یونان گفت که در این حادثه گشت ساحلی یونان آسیب جزیی دید، اما هیچکدام از پرسنل نظامی آسیب ندیده اند.

این اتفاق در حالی رخ داد که نخست وزیر یونان قرار است فردا دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست ناتو در شهر «بروکسل» در بلژیک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار کند.

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان  روز جمعه گفت: «ما همیشه آماده  استقبال  از  برنامه مثبت هستیم، اما به صورت تدریجی، متناسب و برگشت پذیر ... به شرطی که تنش‌زدایی کنونی حفظ شود و ترکیه به طور سازنده در گفت‌‌وگو مشارکت کند و به شروط تعیین شده توسط اتحادیه اروپا احترام بگذارد.»

 تابستان سال گذشته  پس از اعزام کشتی‌های تحقیقاتی ترکیه به آبهای ادعایی یونان، درگیری بین دو طرف ایجاد شد. در آن برهه پر تنش  آتن از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های گسترده‌ای علیه ترکیه اعمال کند.  در حالیکه اتحادیه اروپا از این کار امتناع ورزید، اما ترکیه را برای انجام دیپلماسی با یونان تحت فشار قرار داد.

وزیر خاجه ترکیه  اخیرا در مصاحبه با یک روزنامه یونانی مواضع آنکارا در قبال موضوعات تنش‌زا در روابط دو کشور را بیان کرد. مولود چاووش اوغلو در مصاحبه با روزنامه «ویما» از یونان خواست که از استفاده از اتحادیه اروپا به عنوان برگ برنده علیه ترکیه اجتناب کند.  وزیر خارجه ترکیه همچنین از یونان درخواست کرد از که فضای مثبت کنونی در روابط دو کشور برای حل اختلافات استفاده کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه یونان ناتو دریای اژه شناور یونان اتحادیه اروپا ساحلی یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح