Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمد ‌حسینی شاهرودی مرجع فقید تقلید شیعیان در قم برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید‌محمد حسینی ‌شاهرودی مرجع تقلید فقید شیعیان برگزار می‌شود.

این مراسم روز دوشنبه 24 خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور علما و فضلای حوزه علمیه در مسجد امام رضا(ع) واقع در گذرخان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام و المسلمین جوانمرد در این مراسم سخنرانی می کند و حاج حسن باقری به مدیحه سرایی می پردازد.

کنگره آیت‌الله شاهرودی نسبت به چاپ آثار به‌جای مانده از این مرجع بزرگ اهتمام داردآیت‌الله علوی‌گرگانی: آیت‌الله سید‌محمد شاهرودی ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) داشتند‌

به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی سیدمحمد شاهرودی مرجع بزرگ جهان تشیع متولد سال 1304 در نجف و فرزند مرجع عالی‌قدر جهان تشیع مرحوم آیت‌الله‌ سید محمود شاهرودی بود که روز شنبه 16 تیرماه سال 98 به دلیل بیماری در بیمارستانی در تهران و در سن 94 سالگی دارفانی را وداع گفت.

این مرجع بزرگ و جلیل‌القدر صاحب تألیفاتی چون توضیح مناسک حج، دروس فی احکام النساء و ذخیره المؤمنین لیوم الدین بود که به خاطر استعداد و ذکاوت فوق‌العاده‌ای که داشت در سن 39 سالگی درس خارج فقه و اصول را در نجف تدریس می‌کرد.

یکی از اقدامات عظیم بیت آیت‌الله‌ شاهرودی سنت پیاده‌روی کربلاست و این بیت معظم از بنیان‌گذاران این حرکت عظیم مردمی هستند و آیت‌الله‌ العظمی سید محمود شاهرودی مرجع بزرگ جهان تشیع از مؤسسین این اقدام است و فرزند برومند ایشان آیت‌الله‌ العظمی سید محمد شاهرودی این حرکت را ادامه داد و تثبیت این پیاده‌روی مرهون بیت آیت‌الله‌ شاهرودی است.

انتهای پیام/452/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزار می شود شاهرودی مرجع مرجع بزرگ سید محمد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد