Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حمله توپخانه‌ای تروریست‌ها به بیمارستانی در شمال سوریه دستکم سیزده کشته و شماری مجروح برجای گذاشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در دو حمله توپخانه‌ای جداگانه از سوی تروریست‌ها در سوریه به شهر «عفرین» در شمال این کشور در شنبه دستکم 13 نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» منابع محلی گفتند که حمله اول به یک منطقه مسکونی بود ، در حالی که حمله دوم اندکی بعد به یک بیمارستان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نیز تلفاتی را در میان ویرانه های بیمارستان «الشفا» در شهر عفرین نشان می‌دهد.
به گزارش آناتولی، شمار کشته شدگان در این حمله 13 نفر و 27 نفر زخمی اعلام شده است. گفته می شود که این حمله کار تروریست‌های وابسته یه یگان‌های مدافعین خلق وابسته به کردهای منطقه بوده است. این گروهی تروریستی مرتبط با نیروهای «پ ک ک» (حزب کارگر کردستان ترکیه) است.
وزارت دفاع ترکیه چندی قبل اعلام کرد که کماندوهای این کشور 15 شبه نظامی کرد موسوم به «یگان‌های مدافع سوریه» را در جریان یک عملیات موفق از بین بردند. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که این نیروها در حال آماده شدن برای انجام حمله در شمال شرقی سوریه بودند.
در حمله سال گذشته موسوم به «عملیات بهار صلح»، ترکیه یک بخش 120 کیلومتری از مرزهای شمال شرقی سوریه را از اشغال نیروهای موسم به یگان‌های مدافع خلق را خارج کرد.

صدای طبل جنگ از ادلب به گوش می رسد
همزمان با استقرار گسترده نظامی و موضع‌گیری مجددِ میدانی در ادلب- خواه مناطق تحت کنترل دولت سوریه و خواه مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح و ارتش ترکیه، ادلب بار دیگر به جبهه‌ای بسیار داغ تبدیل شده و در صدر خبرها قرار گرفته است.
به گزارش شبکه العالم، در حالی‌که گروه‌های مسلح از مدت‌ها پیش درصدد افزایش حملات به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی خطوط تماس و نیز رصد مراکز استقرار نیروهای ارتش در جبهه‌های مختلف هستند، یگان‌های ارتش سوریه با بانکی از اهداف متعددِ این گروه‌ها برخورد کرده‌اند. بنابراین در اینجا از تحولات میدانی صحبت می‌کنیم که جبهه حومه ادلب هر لحظه ممکن است شاهد آنها باشد.
ارتش سوریه، که همواره بر آمادگی خود برای رویارویی با تمامی سناریوهای احتمالی در این جبهه تأکید دارد، ضربات دردناکی به گروه‌های تروریستی وارد می‌کند از جمله نشست فرماندهان نظامی بارز گروه جبهه النصره، از جمله "ابو خالد الشامی"- از شخصیت‌های نزدیک به "ابومحمد الجولانی" رهبر ارشد این گروه تروریستی- را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.
به موازات حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها، نیروی هوایی مشترک روسیه و سوریه 15 تروریست مسلح، از جمله "امیر" بارز در گروه القاعده و همراهانش در حومه ادلب را به هلاکت رسانده و بیش از 20 تروریست را زخمی کردند. در جریان این حملات همچنین 4 مقر نظامیِ میدانی این گروه ویران شد.
با این حال، بیانیه مرکز آشتی روسیه در سوریه- وابسته به وزارت دفاع روسیه- که در آن اعلام شده گروه‌های مسلح آتش‌بس در ادلب را طی 24 ساعت، 45 بار نقض کرده‌اند، احتمال نزدیک شدن نبرد بزرگ در ادلب را تقویت می‌کند. قدر مسلم آن است که هر چقدر این توافق دوام داشته باشد ادلب به عنوان کانون اصلی تروریست‌ها در سوریه، که در آن شمار زیادی از تروریست‌های چند ملیتی حضور دارند، قطعا پاکسازی می‌شود.
از این‌رو، فرماندهی ارتش سوریه تحرکات گروه‌های تروریستی و تداوم نقض آتش‌بس را با دقت رصد می‌کند و آمادگی نیروهای خودش را در محورهای درگیر با گروه‌های مسلح بالا برده است. لذا، تجمع نظامی ارتش سوریه در حومه‌های ادلب و تشدید درگیری‌های روزانه با گروه‌های مسلح مورد حمایت ارتش ترکیه، احتمال اقدام نظامی بزرگ ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب را تقویت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه گروه های مسلح تروریست ها ارتش سوریه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند