Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:39:30 GMT

ایرانیان مقیم آمریکا آماده حضور در انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۷۶۱

ایرانیان مقیم آمریکا آماده حضور در انتخابات 1400

به گزارش جماران؛ ایرانیان مقیم آمریکا هم با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران، آماده می‌شوند تا روز جمعه به پای صندوق‌های رای بروند.

نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در ایام انتخابات، علاوه بر وظایف اصلی دیپلماتیک، مسئولیت برگزاری انتخابات را هم برعهده دارند که این مساله در کشور آمریکا هم با جدیت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اظهار کرد: در سراسر آمریکا توانستیم حوزه‌هایی را در نظر بگیریم که در حال حاضر، از دو حوزه ابتدایی واشنگتن و نیویورک به ۲۴ حوزه در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، مریلند، ویرجینیا، میسوری، کارولینای شمالی، اوهایو، ویسکانسین و اوکلاهما رسیده‌ایم که در هر کدام، یک یا  دو شعبه اخذ رای فعال خواهند بود.

وی افزود: در اورگان و بوفالو هم دو حوزه تعیین شده است تا هموطنان مقیم کانادا بتوانند در آنجا به پای صندوق رای بیایند؛ هرچند به خاطر کرونا ممکن است امکان تردد از مرز وجود نداشته باشد یا با سختی صورت گیرد.

سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن ادامه داد: آماده هستیم که در جمعه ۲۸ خرداد، انتخابات خوبی را در آمریکا برگزار کنیم، ساعت اخذ رای از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر بر اساس زمان محلی ایالت‌ها خواهد بود و به محض اتمام رای‌گیری، شمارش آرا انجام و نتایج به وزارت کشور ارسال می‌شود.

عاطفت اضافه کرد: تمهیداتی هم برای امنیت حوزه‌ها از طریق پلیس دیپلماتیک و پلیس شهری در نظر گرفته شده است.

وی درباره عوامل اجرایی و نظرات هم گفت: در هر حوزه ۶ نفر تعیین شده‌اند که یک نفر ناظر شورای نگهبان است به این ترتیب نزدیک به ۱۴۴ نفر عوامل دست‌اندرکار حوزه هستند. ملزومات هم در این هفته به همراه صندوق رای به حوزه‌های اخذ رای ارسال می شود. 

سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن با ابراز امیدواری که امسال هم چون گذشته، شاهد حضور پرشوری در انتخابات باشیم، یادآور شد: در اینجا تنها کارت شناسایی معتبر ایرانی‌ها، گذرنامه یا شناسنامه است که اگر احیانا مشکلی در گذرنامه یا شناسنامه داشته باشند، تلاش بر این است که با گرفتن استعلام، مشکل برطرف شده و شرایط رای‌دادن فراهم شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 انتخابات 1400 ایرانیان مقیم آمریکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری ورامین گفت: غفلت یاران پیامبر اسلام (ص) از تنگه احد موجب شهادت حضرت حمزه (ع) و مجروح شدن مولا علی (ع) شد.

وی با تجلیل از ملت ایران به خاطر هشیاری در صحنه‌ها و تنگه‌های انقلاب افزود: ۲۲ بهمن و انتخابات سال ۱۴۰۲ و خروش عمومی در روز قدس امسال تنگه‌هایی بود که ملت ایران سربلند بیرون آمد و رضایت رهبری معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

محمودی گفت: آقا فرمودند باید از این ملت تشکر کرد و تشکر زبانی کافی نیست و باید تشکر عملی کرد لذا باید مسئولان با خدمت هرچه بیشتر قدردان حضور مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان گفت: یک روزی بود آرزو می‌کردیم، در این جایگاه‌ها افراد دلسوز قرار گیرند و بهتر خدمت کنند و اکنون ما در این جایگاه‌ها قرار گرفتیم و نایب امام زمان (عج) از ما انتظار خدمت شایسته به مردم را دارند که اگر کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمودی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دور دوم انتخابات مجلس در ورامین اظهار امیدواری کرد مردم دشت ورامین در مرحله دوم انتخابات نیز مشارکت خوبی داشته باشند و از تلاش‌های هیأت اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

کد خبر 6088184

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی