Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:19:48 GMT

مهاجرت، پیامد انتقال آب از چهارمحال و بختیاری است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۸۵۵

مهاجرت، پیامد انتقال آب از چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ظرفیت گردشگری در چهارمحال و بختیاری، گفت: گفت: مسئله جدی در این استان موضوع آب است، انتقال آب‌هایی که از این استان صورت می‌گیرد جمعیت را نیز با خود به سایر استان‌های توسعه‌یافته انتقال می‌دهد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۲۳ خردادماه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی جهانبین با اشاره به بازبینی شرایط موجود در کشور، اظهار کرد: در طراحی دولت سلام، همه شهرستان‌های ایران پایتخت خواهند شد و اختیارات به فرمانداران سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دولت سلام، فرمانداران ملزم به پاسخگویی به مردم هستند و مسئولان استانی با نظر نخبگان استان منصوب خواهند شد،در صورتی‌که یک سوم مردم از مدیران، ناراضی باشند، توسط دولت عزل خواهند شد، زیرا اصلی‌ترین وظیفه مسئولان، جلب رضایت مردم است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری بیست و دومین استان کشور از لحاظ وسعت است، گفت: مسائلی هم‌چون آب، مسئله جدی در این استان است، انتقال آب‌هایی که از این استان صورت می‌گیرد جمعیت را نیز با خود به سایر استان‌های توسعه‌یافته انتقال می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با اجرای طرح‌های متفاوت در  حوزه آب، به‌نوعی برداشت آب از سرشاخه‌ها کاهش یابد، به‌طوری که طی دهه آینده مسئله انتقال آب به فلات مرکزی و شهرها و مناطق آب‌بر را تمام خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سیاست اصلی دولت باید حفظ منافع عموم مردم باشد که این امر در دستور کار دولت سلام قرار دارد.

وی به مسئله حمل و نقل، بیکاری و تورم بالای چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده این استان در زمینه های طبیعی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی متاسفانه نرخ میانگین بیکاری در این بالا است، همچنین ۲۸ درصد دام و ۳۵ درصد صنایع دستی متعلق به چهارمحال و بختیاری است که باید برنامه‌ریزی جدی در این راستا صورت گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جمعیت ۱۲۶ هزار نفری ایل بزرگ بختیاری، تصریح کرد: برنامه مفصلی برای عشایر به منظور حفظ زندگی عشایری داریم که تمام خدمات عمومی به آن‌ها ارائه شود.

وی در خصوص گردشگری در چهارمحال و بختیاری، گفت: باید سرمایه‌گذاری روی این بخش صورت گیرد تا به لحاظ بین‌المللی این استان شناخته شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در هر کدام از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در شهرکرد مسائلی و مباحثی هم‌چون بیکاری، دفع پسماند و حمل و نقل وجود دارد، از طرفی در بروجن منابع آبی کاهش یافته و نیازمند فکر جدی است، همچنین باید به مسئله بیمارستان و مسکن مهر در این شهرستان توجه کرد تا مشکلات آن برطرف شود.

وی عنوان کرد: در محورهای مواصلاتی شهرستان لردگان نقاط حادثه‌خیز بسیاری واقع شده که نیازمند چهار خطه شدن این محورها هستیم، همچنین شهرک صنعتی لردگان نیازمند توجه و احیا است، شبکه فاضلاب لردگان کارآیی لازم را ندارد، از طرفی باید نقاط حادثه‌خیز جاده استراتژی ایذه به لردگان مرتفع شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه شغل اصلی مردم شهرستان فارسان کشاورزی و دامپروری است، گفت: باید صنایع کوچک و فرآوری را به‌منظور ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده بیشتر را تقویت کرد، همچنین باتوجه به اختصاص ۱۴ درصد نقاط گردشگری و هفت درصد نقاط تاریخی در این شهرستان، لازم است بر بوم‌گردی در شهرستان فارسان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی در خصوص قطب پرورش ماهی قزل‌آلا در شهرستان اردل، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به بحث گردشگری در این شهرستان توجه شود، توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری از دیگر برنامه‌های دولت سلام است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهرستان کوهرنگ مشکل تخصیص آب دارد و این امر به معضلی برای آن شهرستان تبدیل شده است، از طرفی اراضی مستعد کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، مشکل جاده ارتباطی نیز در این شهرستان باید مورد توجه قرار بگیرئد، همچنین شهرستان کیار در مسیر تالاب‌ها و مناطق حفاظت‌شده چهارمحال و بختیاری قرار داردمی‌تواند قطب گردشگری باشد.

وی ادامه داد: این شهرستان نیازمند سرمایه‌گذاری بر روی ورزش‌های ماجراجویانه است، که به دلیل مشخص نبودن نظام برنامه‌ریزی، نتوانسته سرمایه‌گذاری‌های لازم را جذب کند، همچنین شهرستان سامان که قطب گردشگری است، دارای مسائل و مشکلاتی است که نیازمند برطرف شدن هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شهرستان خانمیرزا وضعیت نامناسبی در زمینه سرانه‌های عمرانی و خدماتی دارد، تصریح کرد: این شهرستان قطب تولید محصولات زراعی است که متاسفانه سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان افت جدی کرده که باید این مسائل را رفع کرد.

وی بیان کرد: مردم غیور چهارمحال و بختیاری که در جریان انقلاب مشروطیت، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جلودار بوده‌اند امروز نیز با مشارکت در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح دولت جوان را انتخاب خواهند کرد و امید است هشت سال آینده، سال‌های درخشانی در تاریخ ملت باشد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: دولت سلام، مشکلات، توانمندی‌ها را درک کرده است، این کشور دارای جوانان خوب و مدیران خوبی است که سرجای خود قرار نگرفته‌اند، که روش اداره کشور صحیح نبوده، به همین دلیل نهضت جوانانه شکل گرفته و برای ساخت ایرانی بدون تبعیض، با رویکرد جدید و اقدامات موثر پا به میدان گذاشته است که امید است مردم با انتخاب صحیح خود، ایران را به نقطه متعالی برسانند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری انتخابات ۱۴۰۰ ظرفیتهای گردشگری بين المللي نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهارمحال و بختیاری قاضی زاده هاشمی سرمایه گذاری دولت سلام انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان

غلامعلی حیدری در بدو ورود به ناغان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.

بیشتر بخوانید

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از پایگاه‌های خدمات‌رسان نوروزی

حضور در شورای اداری، افتتاح و بازدید از چند طرح از جمله برنامه‌های محوری استاندار در بخش ناغان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری