Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@15:08:09 GMT

نیازمند تاسیس وزارت خانواده هستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۲۰۴

نیازمند تاسیس وزارت خانواده هستیم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، گفت: دولت می‌توانست با کار و تلاش و زحمت بیشتر مشکلات مردم را کاهش دهد و کاری کند که اساساً این میزان فشار به مردم وارد نشود اما یک مساله وجود داشت و آن اینکه تیم همکاران آقای روحانی تیم نبودند و در میان آن‌ها گسست مشاهده می‌شد.

به گزارش برنا؛زهرا شجاعی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در برنامه اینترنتی «وقت انتخاب» در تشریح دیدگاه‌های خود گفت: در بحث مشکلات معیشتی مردم طی سال‌های اخیر این مساله مورد تاکید است که دولت‌ها همواره باید بیشترین تلاش و کار را انجام دهند تا مردم کمتر دچار زحمت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به سوالی پیرامون دولت کنونی، اظهار داشت: دولت می‌توانست با کار و تلاش و زحمت بیشتر مشکلات مردم را کاهش دهد و کاری کند که اساساً این میزان فشار به مردم وارد نشود اما یک مساله وجود داشت و آن اینکه تیم همکاران آقای روحانی تیم نبودند و در میان آن‌ها گسست مشاهده می‌شد، منظور از تیم هم فقط وزیران کابینه نیست. در مجموع تیمی که با ایشان کار می‌کردند یک تیم واقعی و کامل نبودند و شما در میان اعضای این تیم همبستگی لازم را دراین سال‌ها مشاهده نمی‌کردی.

شجاعی در تشریح چرایی این مساله بیان داشت: یکی از دلایل مهم این است که رئیس‌جمهور در تعیین اعضای کابینه باید موارد مختلفی را لحاظ کند، از یکسو برای تعدادی از وزرا با مقامات ارشد کشور مشورت می‌کند اما در سوی دیگر که تاثیر بسیار بیشتری در این موضوع دارد؛ رئیس جمهور باید برای وزرا از مجلس رای اعتماد بگیرد. وقتی می‌شنویم که مثلا وزیر علوم گزینه هفدهم لیست رئیس جمهور برای این جایگاه بوده، معنای روشن‌اش این است که رئیس جمهور مجبور شده به نظر مجلس تن بدهد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با موضوع جوانگرایی یا بالا بودن سن کابینه، اظهار داشت: ما به مساله و موضوع جوانگرایی و توجه به جوانان که بسیار بر سر زبان‌ها مطرح است را مدنظر داریم و به معتقدیم که باید به آن پرداخته شود اما در حوزه مسئولیت‌های دولتی ما مشاغل و مسئولیت‌هایی داریم که نیازمند تجربه است در اینجا باید از فرد با تجربه استفاده شود اما به شرط بکارگیری نیروهای جوان در بالاترین سطح بعد از خودش توسط این نیروی با تجربه اما در مقابل مشاغلی هم داریم که نیاز به چابکی و انرژی دارد خب در اینجا باید از نیروی جوان استفاده کرد و او در کنار خود مشاوران کارآزموده و باتجربه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات معاون اول رئیس جمهور که گفته بود اختیار تغییر منشی خود را ندارد، گفت: صبحت‌ آقای جهانگیری درباره تناسب وظایف و اختیارات بود، باید بتوانیم قوانین و آیین‌نامه‌ها چطور است در این رابطه؛ یعنی یا ایشان به طور کلی جایگاهی که دارد اختیارات ندارد یا اینکه اختیاراتی متناسب با وظایف خود دارد که توسط مقام مافوق از سلب شده است؟ به عقیده من صحبت های آقای جهانگیری به همین منظور دوم بود یعنی اختیاراتی دارد که از او سلب شده است.

او درباره کناره‌گیری از انتخابات ابراز داشت: تصمیم ما برای کنار رفتن فردی نیست و به صورت جمعی در جبهه اصلاحات ایران تصمیم‌گیری می‌شود اما اگر تشکلاتی در کار نبود و تنها وارد صحنه شده بودم به نفع هیچکس کنار نمی‌رفتم.

رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات پیرامون مسائل زنان و چگونگی رسیدگی به این مشکلات، خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات نادرست به نظر من قراردادن بحث زنان در کنار خانواده است. وقتی صحبت از امور زنان و مسائل زنان می‌کنیم دایره وسیعی از مشکلات را شامل می‌شود، حالا کسی که در قامت رئیس جمهور می‌خواهد به این مساله بپردازد یا فردی که معاون امور زنان است اولین کاری که باید انجام دهد این است که باید کارها را اولویت بندی کند. مثلا کدام الان در اولویت است؟ مساله خروج از کشور یا موضوع حقوق ضمن عقد یا هرحقی دیگری که زنان آن را مطالبه می‌کنند؟ خب این باید بررسی شود که کدامیک در اولویت است و باید آن را پیگیری کنیم.

او ادامه داد: اما در کنار آن مسائل مربوط به خانواده را داریم؛ مثلا آموزش خانواده، بهداشت خانواده، اقتصاد خانواده، تربیت فرزندان و ... یعنی موضوعات مربوط به خانواده هم یک دایره وسیعی دارد به همین خاطر می‌گویم اینکه مساله زنان را کنار خانواده می‌گذاریم یک ستم در حق خانواده است.

شجاعی با اشاره به اهمیت مساله خانواده تصریح کرد: من معتقدم برای نظام جمهوری اسلامی، خانواده آن اندازه اهمیت دارد که برای حفظ کیان آن یک وزارتخانه خانواده داشته باشیم و به صورت مستقل از بحث مباحث مربوط به خانواده دنبال و مدیریت شود. یک علت هم این است که همه زنان که خانواده تشکیل نمی‌دهند یا همه زن ها که فرزند نمی‌آورند و مادر نیستند.

او در رابطه با توزیع کالا توسط دولت و اتفاقات بدی که رخ می‌دهد، بیان کرد: در بحث توزیع کالا یا گرانی اقلام یک بیماری مزمن است و یک اشکالی که در این رابطه وجود دارد این است که بعد از ۴ دهه هنوز تکلیف نظام ما در حوزه اقتصاد مشخص نیست. یک اقتصاد خوب سه ضلع دارد؛ دولت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی، دولت باید به این نتیجه برسد که سیاستگذار باشد و سیاست‌های کلی را تبیین کند و کمک کند تا دو بخش دیگر فعالیت کنند نه اینکه خودش تصدی‌گری کند. توجه داشته باشیم که هر زمان دولت در قیمتگذاری دخالت کرده با مشکل مواجه شده یا هربار که در بحث توزیع دخالت کرده مشکلات به وجود آمده که یکی از آن‌ها همین اتفاقات نامناسب در حوزه کرامت انسانی است. لذا دولت باید به این نتیجه برسد که در امر توزیع و قیمتگذاری دستوری دخالت نکند.

شجاعی درخصوص احتمال درخواست رانت برای فرزند وزیر و داماد وزیر در دولت خود، گفت: قطعا به درخواست برای رانت و این موراد پاسخ منفی خواهم داد، تجربه کاری من هم نشان می‌دهد که چنین مورادی را نپذیرفته‌ام. زمانی که در مرکز مشارکت زنان در دولت اصلاحات بودم آقایی تماس گرفت و گفت که همسر من بیاید با شما همکاری کند، جالب اینکه جایگاه او را هم انتخاب کرده بودند؛«مدیریت امور بین‌الملل». من از ایشان عذرخواهی کردم و پاسخ منفی دادم از این جهت که در عین حال که تخصص کار را نداشت می‌خواست در جایی باشد که هم هم سفر خارجی دارد هم حق مامورت آن هم به دلار خب من چنین چیزی را نمی‌پذیرم. البته می‌دانم که صداقت و شفافیت، هزینه دارد اما اشکال ندارد اگر با مردم صادق باشیم، مردم درک می‌کنند، به درستی تشخیص می‌دهند و همراهی خواهند کرد.

او  در رابطه با نحوه تصمیم‌گیری در باره قیمت بنزین در دولت خود، اظهار داشت: قیمت کنونی بنزین واقعی نیست و ارزان نگهداشتن بنزین یعنی یارانه دادن دولت به کسانی که بنزین بیشتری مصرف می‌کنند یعنی یا چند خودرو دارند یا خودروهای با حجم موتور بالا دارند. مشخصا درباره قیمت بنزین باید کار کارشناسی و دقیق صورت گیرد اما به عقیده من می‌تواند با گسترش، نوسازی، بهسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در حد استاندار و مورد نیاز استفاده از آن را فراگیر کرد تا جایی که مانند بسیاری از کشورها استفاده از خودروی شخصی به یک امر لوکس تبدیل شود که به ندرت اتفاق می‌افتد و عموم شهروندان در زندگی روزمره به وسیله حمل و نقل عمومی با سهولت به امورات خود رسیدگی می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مشکلات دولت مشکلات مردم مجلس رئیس جمهور ریاست جمهوری انرژی معاون اول رئیس جمهور انتخابات ایران زنان دولت اصلاحات خانواده معاون حقوق اقتصاد نظام جمهوری وزارتخانه گرانی بخش خصوصی دلار بنزین یارانه خودرو کارشناسی ناوگان حمل و نقل زندگی روزمره حمل و نقل عمومی زهرا شجاعی وزارت خانواده رئیس جمهور شود اما تیم هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات