Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ۱۲۶ مین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا گفت: در دوران کرونا بیمارستان‌های استان به تخت‌های بیمارستانی و آی سی یو تجهیز شدند تا در روز‌های اوج بیماری با کمبود تخت بیمارستانی و آی سی یو مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده با اشاره به عادی انگاری کرونا بین مسئولان و مردم استان افزود: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان کاهش یافته و این عادی انگاری بسیار خطرناک است.

او درباره روند واکسیناسیون کرونا در ارومیه نیز بیان کرد: در شهرستان ارومیه به بیش از ۹۲ و نیم درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت دارای کمترین میزان واکسیناسیون در استان هستند که از مردم این شهرستان‌ها خواهش می‌کنیم برای دستیابی به ایمنی دسته جمعی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن تزریق کنند.

دکتر آقازاده افزود: واکسن‌های ایرانی بیش از ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کنند که با واکسیناسیون عمومی می توان شاهد کاهش شدت بیماری، کاهش میزان مرگ و میر و کاهش تلفات انسانی بود.

محم مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با قدردانی از تلاش همه فعالین پیشگیری و درمان بیماری کووید۱۹، به متضرر شدن صنوف در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: صنوف بسیاری در ایام کرونا متحمل خسارت سنگین شده اند. برای جبران بخشی از این خسارت‌ها مقرر گردید بازگشایی و تداوم فعالیت برخی صنوف منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی افزود: صنوفی، چون باشگاه‌های ورزشی در این ایام دچار خسارت سنگین شده اند و به این جهت در جلسه کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا فرایند بازگشایی این صنف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بررسی گردد. اگر این صنوف در صورت بازگشایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بار دیگر تعطیل می‌شوند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی ستاد‌های انتخاباتی گلایه کرد و گفت: پرشور کردن فضای انتخابات یک مسئله مهم است، اما سلامت مردم اولویت اصلی ماست. فرمانداران باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های تبلیغاتی نظارت جدی داشته باشند و در صورت لزوم برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی حاکی از آن است که در برخی شهرستان‌ها میزان استفاده از ماسک نامطلوب است. فرمانداران موظف هستند تا با شیوه‌های اقناعی و قانونی نسبت به افزایش میزان استفاده از ماسک اقدام نمایند.

شهریاری تنها راه مقابله با کرونا را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت: مسئولین باید بیشتر و بهتر از مردم نسبت به اجرای دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌های ابلاغی عمل نمایند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در آذربایجان غربی علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح تفصیلی بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: کمیته فنی و کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه برگزار شد تا این طرح جهت ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شود.

وی با بیان اینکه مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده که این مطالعات در قالب طرح تفصیلی ویژه در شش گام بررسی شده است.‌، افزود: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تصویب مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت‌وساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

عطایی تصریح کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها، تأمین خدمات مورد نیاز شهری، رونق گردشگری و اقتصادی، ارتقای کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.

کد خبر 751124

دیگر خبرها

  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد