Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:17:29 GMT

همتی :برای انتخاب اعضای کابینه یک مقدار زود است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۸۹۷۳

همتی :برای انتخاب اعضای کابینه یک مقدار زود است

یگی از کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد که فکر می‌کنم الان وقتی است که دیگر اقتصاددانان تعیین کننده باشند برخلاف چند دهه گذشته که معمولا سیاستمداران اقتصاد را طراحی و اداره می‌کردند.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی با حضور در برنامه شبکه خبر و در پاسخ به این پرسش که چه توانایی در خودتان دیدید که وارد این میدان شده اید، اظهار کرد: به خاطر اینکه فکر می‌کنم مسئله مهم اساسی کشورمان الان اقتصاد، معیشت مردم رشد و رفاه کشور است و شاید بشود گفت که یک فرصت تاریخی است که ما نیاز داریم کشورمان را بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه به خاطر تحریم‌های ظالمانه کشور آسیب جدی دیده و من فکر می‌کنم به هر حال با تجاربی که در صحنه اقتصادی داشتم می‌توانم برای مردم عزیز کارهای بهتری انجام بدهم فکر می‌کنم الان وقتی است که دیگر اقتصاددانان تعیین کننده باشند برخلاف چند دهه گذشته که معمولا سیاستمداران اقتصاد را طراحی و اداره می‌کردند.

همتی با بیان اینکه اقتصاد ما مسیر خوبی رفته است ما فرصت زیادی نداریم، اظهار کرد: فکر کردم من این توانایی را دارم و ایده‌هایی دارم برای درست کردن این شرایط و تغییر ریل اقتصاد کشور، به همین خاطر هم آمدم به صحنه و ان شاءالله برنامه‌هایی که اعلام می‌کنم، مردم توجه بفرمایند و اگر این تحقق پیدا کند و بتوانم براساس انتخاب مردم عزیز مسئولیت اجرایی بگیرم برنامه‌هایی دارم که ان شاءالله بتوانیم بخش مهمی از این معضلاتی را که در واقع رشد پایین اقتصادی کشور و روند بسیار نامطلوب اقتصادی است بتوانیم برای مردم کارهای اساسی در صحنه اقتصادی کشور بکنیم.


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخاب اعضای کابینه گفت: داریم روی آن فکر می‌کنیم، من هم با دوستان مشورت می‌کنم به نظر من هنوز یک مقدار زود است. با دوستان مشورت می‌کنیم که در تدوین برنامه هایمان کمک کردند، ان شاءالله بتدریج اگر فرصتی بشود خدمت مردم عزیز اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شود ۶ ماه یا یکسال بعد چقدر این را کاهش می‌دهید گفت: اولاً نرخ تورم به دو عامل به طور جدی وابسته است یکی ساختار اقتصادی ماست که تورم زاست، در طول سه دهه گذشته نگاه کنید به طور میانگین ما یک نرخ متوسط ۲۰ درصد تورم داشتیم این هم برای این است که ما یک مشکل ساختاری داریم این را باید ما حل کنیم.

همتی افزود: به نظر من راه حل دارد و راه حلش هم دقیقاً مشخص است در واقع رابطه سیاست‌های مالی با سیاست‌های پولی است مشکل کسری بودجه است و رابطه دولت با بانک مرکزی. این مهمترین اصل است که باعث شده تا حالا این ریشه تورم در کشورمان خشکانده نشود. همواره ما این مشکل را داریم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی انتخابات ۱۴۰۰ فکر می کنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز نهم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشور‌های مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشور‌های عضو حضور خواهد یافت.

خاندوزی سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیئت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیئت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور  خاندوزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)