Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نتانیاهو امروز یکشنبه در نشست پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی گفت که اگر قرار باشد در موضع اپوزیسیون قرار بگیرد، این موضع را تا سرنگونی دولت بعدی و بازگشت به قدرت حفظ خواهد کرد. 

رهبر حزب لیکود افزود: تعداد آرا در انتخابات برای ما خوب بود، اما نفتالی بنت (رهبر حزب یامینا) با تقلب و فریب توانست صدها رای به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفتالی بنت رئیس حزب راست افراطی یامینا، در توافقی برای تقسیم قدرت با یائیر لپید رئیس حزب راست میانه یش عتید به نخست وزیری رسیده است و پارلمان رژیم صهیونیستی امروز برای رای اعتماد به کابینه ائتلافی تشکیل جلسه داده است.

براساس این توافق بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ در قدرت خواهد بود و بعد از آن لپید برای دو سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی می شود.

نتانیاهو که رکورد طولانی‌ترین نخست وزیری تاریخ رژیم صهیونیستی را دارد، ریاست حزب راست‌گرای لیکود را حفظ می‌کند و به سرکرده اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شود.

وی در نشست امروز پارلمان مدعی شد که اسرائیل در دوره نخست وزیری او به «دستاوردهای بی سابقه» از جمله در مبارزه با ویروس کرونا و حرکت به سمت اقتصاد آزاد، دست یافته است.

نتانیاهو در ادامه سخنانش بار دیگر به تکرار ادعاها و تهدیدها علیه ایران پرداخت و مدعی شد: ما سخت علیه ایران جنگیدیم تا از دستیابی آن به سلاح هسته ای جلوگیری کنیم.

وی افزود: اگر تلاش های ما نبود ایران به سلاح هسته ای که تهدیدی وجودی علیه اسرائیل است، دست می یافت.

ادعاهای نتانیاهو در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعدد خود بر این مساله اذعان داشته است.

وی که بارها مخالفت خود را با بازگشت آمریکا به برجام اعلام کرده، گفت: اگر آمریکا به توافق هسته ای برگردد دولت آینده اسرائیل نمی تواند با انجام عمیات (خرابکارانه) در داخل ایران موافقت کند.

نتانیاهو مدعی شد که دولت بایدن از او خواسته تا اختلافات بین واشنگتن و تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران را پشت درهای بسته حل کند اما او با این پیشنهاد مخالفت کرده است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نفتالی بنت فاقد شهرت در جامعه بین المللی است و اختلاف ما با او درباره توانش در حمایت از اسرائیل است. 

به گفته نتانیاهو، چالش دوم کابینه بعدی بعد از «چالش ایران»، ممانعت از برپایی کشور فلسطینی است.

وی گفت: برخی از اعضای دولت جدید، مخالف ساخت شهرک سازی هستند و از برپایی کشور فلسطینی حمایت می کنند. 

پیش از سخنان نتانیاهو، نفتالی بنت سخنرانی کرد که در خلال آن برخی از اعضای پارلمان به او اعتراض و سخنان او را قطع کردند. 

 بنت هم در این نشست به توافق هسته ای( برجام) حمله کرد و آن را یکی از چالش های اصلی کابینه جدید این رژیم خواند.

 بنت با اشاره به تلاش‌ها برای احیای برجام  و احتمال بازگشت آمریکا به این توافق، چنین کاری را که به ایران مشروعیت می بخشد، «اشتباه» خواند و با این ادعا که توافق هسته ای پول زیادی را در اختیار ایران قرار داد، برنامه هسته‌ای ایران را "یکی از چالش‌های اصلی" کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی دانست.

در دو سال اخیر چهار انتخابات پارلمانی در رژیم صهیونیستی برگزار شد و ناکامی سرکردگان احزاب برای تشکیل ائتلافی پایدار، به بن بست سیاسی در این رژیم منجر شد.

بعد از انتخابات ماه مارس ۲۰۲۱، نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شد اما نتوانست در مهلت ۲۸ روزه برای ائتلاف با بقیه احزاب به توافق برسد.

نتانیاهو یک بار از از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و بار دیگر از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش قدس آنلاین، موشه یعلون وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با حمله به کابینه حاکم بر این رژیم، تداوم حیات کابینه بنیامین نتانیاهو را عامل ویرانی رژیم اسرائیل ارزیابی کرد.

وی به تاکید موسسان رژیم جعلی صهیونیستی از جمله «بن گورین» بر حفظ انسجام صهیونیست ها اشاره و اضافه کرد: کسی فکر نمی کرد که روزی یک نخست وزیر اسرائیل توسط دادگاه لاهه، به دلیل جنایت جنگی محاکمه شود.

یعلون حضور صهیونیست های تندرو از جمله ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی در کابینه حاکم را یادآور شد و افزود: کسی فکر نمی کرد روزی برسد که چنین افرادی عضو کابینه شوند؛ کسانی که به فرماندهی ارتش حمله می کنند و دنبال ایجاد تنش و درگیری در مسجدالاقصی و ویرانی اسرائیل هستند.

ژنرال یعلون، نجات رژیم اشغالگر را در گرو برگزاری انتخابات زودهنگام برای برکناری کابینه نتانیاهو اعلام کرد.

در همین حال، ولادیمیر بیلیاک عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اشاره به وقت کشی کابینه نتانیاهو برای توافق با مقاومت فلسطین و تاکید این کابینه بر ادامه جنگ گفت: هیچ چیزی مهم‌تر از آزادی اسرا نیست.

وی با ابراز نگرانی درباره گسترش دامنه جنگ، افزود: اگر برای نجات اسرائیل از دست کابینه جنایتکار نتانیاهو، باید جنگ (علیه غزه) را پایان دهیم، همین الان باید این کار را بکنیم و فردا شاید دیر باشد.

این مقام صهیونیست، ادامه جنگ را ضامن بقای کابینه حاکم دانست و گفت: نتانیاهو، حیات سیاسی خود را در تداوم جنگ می داند.

گفتنی است؛ جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟