Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:53:46 GMT

رئیسی: فقدان شفافیت از مشکلات جدی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۱۳۰

رئیسی: فقدان شفافیت از مشکلات جدی کشور است

به گزارش ایرنا، این نامزد انتخابات در پاسخ به سؤالی در مورد شناسایی کانون‌های فساد و نحوه ریشه‌کن کردن آنها گفت: اجرای عدالت در تمام سطوح اجرایی کشور در این برهه زمانی ضرورت داشته و باید برای مردم ملموس باشد. ارتشا، رانت‌ خواری، زمین‌ خواری و ... از زمینه‌های فساد است. یکی از مشکلات جدی کشور فقدان شفافیت است که با اجرای آن بسیاری از مسائل حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مرتبط شدن سامانه‌های گوناگون دولتی می‌توان بر موضوع‌های مختلف مانند واردات و صادرات اشراف داشت.

به گفته رئیسی، با فعال شدن این سامانه دست خیلی‌ها قطع می‌شود. البته در برابر هر سامانه‌ای که بخواهد دست رانت‌خواران و فساد را قطع کند مقاومت خواهد شد.

وی افزود: تعارض منافع یکی دیگر از مشکلات جدی کشور است و نباید افراد ذی‌نفع را در مناصب کشوری قرار داد. قاچاق کالا نیز از زمینه‌های مهم بروز فساد است و باید پیگیری کرد تا پول حاصل از واردات وارد چرخه مالی کشور شود که این امر می‌تواند در سامانه ثبت و بر آن نظارت شود.

سیّد ابراهیم رئیس‌ السّاداتی مشهور به رئیسی ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در مشهد به دنیا آمد. وی در گذشته تولیت آستان قدس رضوی و عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت و اکنون نایب‌ رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی آستان قدس رضوی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی آستان قدس رضوی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی آستان قدس رضوی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم