Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@18:48:03 GMT

«سفرهای استانی» با عکس‌های سیاه و سفید!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۶۶۷

«سفرهای استانی» با عکس‌های سیاه و سفید!

«سفرهای استانی» از چه‌زمانی در ایران کلید خورد؟ کدام صاحب‌مقام ایرانی برای نخستین‌بار به نقاط دور و نزدیک کشور سفر کرد؟ آیت‌الله خامنه‌ای این رسم بدیع را برای نخستین‌بار در تاریخ ایران بنیان نهادند و برای این کار «دلیل» داشتند.

به گزارش مشرق، دلیل آیت‌الله خامنه‌ای برای سفرهای استانی به سراسر ایران در زمان ریاست‌ جمهوری چه بود و چرا این کار را بعدها در دوره رهبری‌شان نیز ادامه دادند؟ «من تصمیم دارم که به قصد تماس مستقیم و نزدیک با مردم، سلسله مسافرت‌هایی را در سرتاسر کشور شروع کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد ابتدایی من این است و دلم می‌خواهد بروم؛ چون من همیشه مسافرت می‌کردم، با مردم ارتباط نزدیک داشتم و خیلی از مسایل مردم را که نمی‌شود از راه دور و نامه و گزارش و پیغام و عیون و امثال آن مطلع شد، آدم می‌تواند در یک نگاه چیزهایی را بفهمد و مطلع بشود.»

و این‌گونه شد که ایشان در دهه ۶۰ در مقام ریاست‌جمهوری رسم سفرهای استانی را در ایران بنیان نهادند و به سراسر کشور رفتند و شاید خیلی‌ها ندانند مقام رهبری، اطلاع از مسائل مردم را ترک نکردند؛ سال ۶۹ رفتند به ایلام و سال ۷۰ به لرستان و بوشهر و قم و سال ۷۱ به چهارمحال‌ و بختیاری و سال ۷۲ به نوشهر و آذربایجان شرقی و بعدها به ۱۹ استان دیگر از کرمان تا همدان و از آذربایجان غربی تا سیستان‌ و بلوچستان و البته به شهرهای دورتر ایران هم سفر کردند از بندرعباس تا چالوس.

توصیه ایشان به مسئولان نیز از سفر استانی و دیدار با مردم فراتر می‌رود: «رفتارتان باید مردمی، عادلانه و متواضعانه باشد. آقایان! با مردم گرم بگیرید؛ در مقابل مردم تواضع کنید، به میان مردم بروید، در موارد مقتضی به خانه‌های مردم سر بزنید».

عکس‌ها و روایت دیدارها

رهبر انقلاب خودشان چگونه می‌رفتند در میان مردم؟ عکس‌هایش هست و به‌خوبی نشان می‌دهد وضعیت را و شرایط دیدارها را. در ادامه تعدادی از این عکس‌هایی خاطره‌انگیز و کمیاب را ببینید و حظ ببرید!

دیدار با اهالی روستای فردو در استان قم در سال ۱۳۶۵

کمک به کشاورزان روستای فردو استان قم در سال ۱۳۶۵

آیت‌الله خامنه‌ای با لباس بلوچی در سفر به سیستان‌ و بلوچستان

سفر به سیستان‌ و بلوچستان در سال ۱۳۶۵

دیدار با اهالی یک روستا در استان قم در سال ۱۳۶۵

دیدار با عشایر غرب ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سفرهای استانی رئیس جمهور ریاست جمهوری مردم سیستان و بلوچستان دهه 60 سفرهای استانی سال ۱۳۶۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، گزیده سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:

***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

*** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

*** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

*** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد

این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد