Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@03:42:02 GMT

خشکی چشمتان را با چای برطرف کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۸۴۷

خشکی چشمتان را با چای برطرف کنید

به گزارش جام جم آنلاین، اگرچه ممکن است کاهش زمان استفاده از صفحه نمایشگرها و نوشیدن الکل به شما در این زمینه کمک کند، اما در اینجا یک نکته وجود دارد که برای کاهش خشکی چشم نیازی به ترک قهوه در وعده صبحانه تان نیست.

برخی افراد بر این باورند خشکی چشم با نوشیدن قهوه و چای تشدید می شود، اما برخی تحقیقات خلاف این موضوع را نشان می دهند حتی اذعان می دارند کافئین ممکن است به کاهش این علائم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافئین چگونه به خشکی چشم کمک می کند؟

هنگام خشکی چشم به اندازه کافی اشک تولید نمی شود یا میزان اشک برای حفظ رطوبت چشم کافی نیست یعنی شما به اندازه کافی برای محافظت از سطح چشم خود و پاک کردن گرد و غبار مسلح نیستید، بنابراین خارش و تحریک پذیری در چشمان شما افزایش می یابد.

در این وضعیت کافئین می تواند به توقف یا کاهش خشکی چشم کمک کند. 2 مطالعه در مقیاس کوچک نشان می دهد کافئین میزان اشک چشم را افزایش می دهد.

در یک مطالعه انجام شده توسط محققان ژاپنی، 78 نفر به دو گروه تقسیم شدند و بسته به وزن فرد کپسول هایی با 200 تا 600 میلی گرم کافئین دریافت کردند.

تقریبا این مقدار معادل 2 تا 6 فنجان قهوه است. محققان دریافتند اشک افرادی که کافئین دریافت کردند در مقایسه با گروه کنترل بیشتر است.

یک مطالعه کوچک تر در غنا نیز نتایج مشابهی را نشان داد یعنی مهر تاییدی بر افزایش تولید اشک با مصرف کافئین زد.

این مطالعات با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد میزان خشکی چشم در افرادی که از کافئین استفاده می کردند کمتر است.

آیا کافئین درمان خوبی برای خشکی چشم است؟

در حالی که تحقیقات امیدوار کننده است، اما مطالعات در این زمینه اندک است. در حال حاضر، چشم پزشکان نیز اطلاعات کافی در مورد اثرات کافئین برای توصیه آن به عنوان یک درمان رسمی ندارند.

به خاطر داشته باشید کافئین می تواند از طریق دیگر از جمله ایجاد یا افزایش اضطراب، افزایش فشار خون و ایجاد مشکل خواب بر سلامتی تاثیر می گذارد، بنابراین اگر از قبل علاقه ای به نوشیدنی های کافئین دار نداشته اید الان خشکی چشم دلیل خوبی برای شروع آن نیست.

منبع: دکتر سلام

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کافئین چای خشکی چشم خشکی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش سوخت و ساز بدن، روند لاغری نیز تسریع می‌شود. در سال‌های اخیر مشخص شده است که برخی از نوشیدنی‌ها تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. اگر این نوشیدنی‌ها را در زمان شب مصرف کنید، همزمان تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود خواب شما دارند. نوشیدنی‌هایی که فاقد کافئین هستند، علاوه بر کیفیت خواب، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و عضله‌سازی هم می‌شوند. در ادامه به معرفی چندین روش لاغری با نوشیدنی می‌پردازیم.

 شیر یک نوشیدنی مقوی برای قبل از خواب: این کار در روز بعد اشتهای شما را کاهش می‌دهد.

 کاهش وزن با نوشیدنی آب انگور: اگر قبل از خواب ۱۰۰ گرم آب انگور خالص را بنوشید، باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. 

 مصرف دمنوش بابونه در زمان شب: دمنوش بابونه چربی‌های اضافه بدن را می‌سوزاند تا گرمای بدن را تأمین کند. همچنین دمنوش بابونه باعث کاهش قند خون بدن نیز می‌شود. 

 کفیر یک نوشیدنی بی‌نظیر برای لاغری: نوشیدن یک لیوان کفیر قبل از خواب، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. از سوی دیگر به روند لاغری نیز کمک می‌کند.

 آب یک نوشیدنی سالم برای لاغری: نوشیدن ۷ لیوان آب در طی شبانه‌روز برای سلامت بدن ضرورت دارد. با نوشیدن آب، روند لاغری در شما تسریع می‌شود. زیرا آب قدرت فوق‌العاده‌ای در چربی‌سوزی دارد.

 لاغری با نوشیدنی آب کرفس: نوشیدنی آب کرفس به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. در زمان خواب متابولیسم بدن افزایش می‌یابد که در روند لاغری تاثیر زیادی دارد. 

 ترکیب سرکه سیب و عسل: برای درست کردن این نوشیدنی، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل و یک فنجان آب ترکیب کنید. اگر این نوشیدنی را قبل از شام میل کنید، باعث سلامت روده‌ها و کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. سرکه سیب در طی شب افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از سوی دیگر میزان اشتهای شما را در روز بعد کاهش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم