Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:45:52 GMT

انتخابات پر شور و حداکثری باعث تقویت و حفظ نظام می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۰۲۱۴

انتخابات پر شور و حداکثری باعث تقویت و حفظ نظام می شود

ایسنا/مازندران یک کارشناس مذهبی گفت:انتخابات پر شور و حداکثری باعث تقویت و حفظ نظام جمهوری اسلامی می شود.

حجت الاسلام سید جعفر حسینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که حفظ نظام واجب ترین واجبات است، اظهار کرد: آرزوی همه انبیا برپاکردن حکومت دینی بوده و این نظام اسلامی که با خون شهیدان و زجری که مردم کشیدند شکل گرفته بنابراین حفظ آن یک تکلیف شرعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم باقی باشد حرم های دیگر هم باقی می ماند.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حفظ نظام در عرصه های مختلف تحقق پیدا می کند که یکی از آن عرصه های مهم انتخابات است.
حسینی افزود: انتخابات پر شور و حداکثری باعث تقویت و حفظ نظام می شود و در واقع اگر رای ندادن موجب سستی و ضعفی در نظام شود نوعی گناه کبیره محسوب می شود.
وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات در نظام مردم سالاری دینی صرفا یک حق نیست بلکه فراتر از آن یک تکلیف بوده چرا که اگر فقط شرکت در انتخابات حق باشد ممکن است در موضوعات سلیقه ای و جناحی حضور حداکثری را از دست بدهیم بنابراین علاوه بر حق تکلیف شرعی هم است .
این کارشناس مذهبی بیان کرد: مردم ایران برای حیات نظام اسلامی باید از حق خود استفاده کنند چرا که با استفاده نکردن از این حق، علاوه بر اینکه نظام اسلام به مخاطره می افتد و با دشمنان هم سو می شویم.
حسینی با اشاره به اینکه با شرکت نکردن در انتخابات حق الناس هم شامل حال انسان می شود، گفت: اگر شرکت نکردن در انتخابات باعث رقم خوردن سرنوشتی متفاوت شود در حقیقت حق الناس هم به جان خریده چون می توانست با شرکت کردن در انتخابات سرنوشت کشور را به گونه ای دیگر رقم بزند.
وی تصریح کرد: رای مردم در تعیین سرنوشت کشور بسیار اثرگذار است و انتخابات مهندسی شده و از پیش تعیین شده حرف بی منطق و بی استدلالی است.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مردم ایران باید به دعوت نامه هایی که از سوی جبهه منافقین مریم رجوی، مسیح علینژاد،صدای آمریکا، سلطنت طلب ها صادر شده دقت کنند و با دعوتنامه های امام خمینی (ره)،رهبر معظم انقلاب ، حاج قاسم سلیمانی و خانواده های شهدا و بزرگان و دلسوزان نظام مقایسه کنند تا متوجه شوند که باید به کدام ندا لبیک بگویند.

حسینی افزود: هنوز ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» در گوش تاریخ نواخته می شود و حضور در پای صندوق های رای لبیک به صدای امام حسین (ع)  است چون به گفته حاج قاسم سلیمانی امروز جمهوری اسلامی خیمه حسین ابن علی (ع) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ضرورت مشارکت در انتخابات کارشناس مذهبی حفظ نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول اساسی نظام «مردم محوری» است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی گیلان ضمن تبریک این روز به شوراهای شهر و روستای استان اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمان‌ها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست.

جعفری با تاکید بر اینکه مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی از اول تا به امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجر به مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری با بیان اینکه بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است، ادامه داد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده که تحقق این مهم در تعامل و همکاری انجام می‌شود.

کد خبر 6095186

دیگر خبرها

  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا