Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق انتخاب داشتن به نوبه خود برای هر یک از اقشار مختلف مردم به ویژه رأی اولی ها ارزشمند است چرا که به این واسطه در قالب مشارکت سیاسی ارزش ها و باورهای ایمانی و اعتقادی مرتبط با موطن خویش را بیش از گذشته درک می کنند.

خبرگزاری شبستان - البرز: انتخابات فصل تازه ای از مشارکت سیاسی برای رأی اولی ها است. نوجوانانی که با توجه به سن قانونی معین شده می توانند برای اولین بار در جریان یکی از بزرگترین اتفاقات سیاسی محیط زندگی خود شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حق انتخاب داشتن به نوبه خود برای هر یک از اقشار مختلف مردم به ویژه رأی اولی ها ارزشمند است چرا که به این واسطه در قالب مشارکت سیاسی ارزش ها و باورهای ایمانی و اعتقادی مرتبط با موطن خویش را بیش از گذشته درک می کنند.

 

در این میان ایام انتخابات سال جاری مصادف شده است با دهه کرامت که ایام پرشوری برای درک ولایت و جایگاه امامت است به ویژه آنکه ایران اسلامی متبرک به وجود مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه سلام الله علیها است.

 

مشارکت سیاسی کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره با مشارکت در جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی میزان توجه خود را نشان می دهند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: فعالیت گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه سیاسی با هدایت امامان مسجد یکی از مهمترین و گسترده ترین مشارکت های سیاسی است. 

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین مباحث سیاسی و مشارکت موثر در عرصه انتخابات بیان کرد: انتخابات فرصت و عرصه تعیین سرنوشت است امر مهمی که با توجه به آن می توان شاهد تحولی جدی در عرصه مدیریتی و تحقق اهداف نظام اسلامی در جریان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود.

 

وی اظهار کرد: ساز و کارهای لازم به منظور مشارکت سیاسی منسجم در جریان انتخابات یکی از برنامه های اولویت دار در جریان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: همراهی و همبستگی میان ائمه مساجد و ائمه جمعه با کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در تداوم و تبلور مشارکت سیاسی انتخابات موثر است.

 

فعالیت کانون های فرهنگی ماهدشت با هدف تقویت مشارکت سیاسی مردم در عرصه انتخابات است

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه مسجد امام رضا(ع) شهرک پیام واقع در ماهدشت نیز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: انتخابات فرصت بلوغ سیاسی و عید اجتماعی رأی اولی ها است.

 

این فعال فرهنگی و هنری در عرصه مساجد اظهار کرد: مشارکت و همراهی فعالان عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان انتخابات به صورت آگاهانه و با محوریت مشارکت سیاسی منسجم و برگرفته از بلوغ فکری است. 

 

وی ادامه داد: در جریان انتخابات شاهد تبیین مسائل و مباحث مرتبط از طرف امام مسجد و ائمه جمعه هستیم که این مهم در قالب حضور منسجم فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق می شود. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری ثامن الائمه مسجد امام رضا(ع) شهرک پیام خاطرنشان کرد: درک اهمیت برهه حساس انتخابات از جمله مسائل قابل توجهی است که همواره در کانون فرهنگی هنری مسجد نسبت به آن اشاره می شود. 

 

فعالیت ۸ کانون فرهنگی هنری فعال در شهر ماهدشت از جمله ظرفیت های مساجد است

 

«ناصر مقدم» نیز در جریان برپایی انتخابات و اهمیت نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در این عرصه گفت: تا ۲ سال گذشته تنها یک کانون فرهنگی هنری در ماهدشت فعال بود ولی در حال حاضر هشت کانون دیگر نیز راه اندازی شده اند که هر یک جایگاه ویژه ای در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ثبت میزان و تعداد برنامه های خود در سامانه بچه های مسجد از بودجه و مساعدت مالی بهره مند می شوند و همین امر زمینه فعالیت آنان را به سمت برنامه محوری ارتقاء داده است.

 

مقدم بیان کرد: مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه انتخابات می توان بستری مناسب به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلقی شود چرا که با انگاره های ایمانی و باورهای دینی مطابقت دارد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ از جمله مشارکت های سیاسی مهم و با اهمیت است چرا که در چهل سال دوم انقلاب اسلامی قرار دارد و می تواند زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد. 

 

 


 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز رشد بلوغ سیاسی بلوغ سیاسی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری انقلاب اسلامی مشارکت سیاسی استان البرز رأی اولی ها دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد،اصلاندوز، بیله سوار هم‌مان با سراسر کشور در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل هم‌زمان با سراسر کشور در یازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ در پنج حوزه انتخابیه استان برگزار شد و با اعلام نتایج رسمی منتخبان مردم در چهار حوزه انتخابیه استان به‌صورت رسمی و قطعی مشخص شد و فقط در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلان‌دوز، بیله سوار با کسب نکردن حد نصاب توسط نامزدهای انتخاباتی این دوره انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلان‌دوز، بیله‌سوار، ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رأی و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رأی در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با دیگر نقاط کشور به رقابت خواهند پرداخت.

امیدعلی رعنایی متولد سال ۱۳۴۶ بیله‌سوار و پاسدار بازنشسته با ۲۵ درصد جانبازی از سال ۱۳۶۰ با عضویت در بسیج و سپاه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است، سه جلد کتاب تألیف کرده و در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی اردبیل و چند مرکز آموزش عالی سابقه تدریس دارد، مربی عقیدتی و هادی سیاسی سپاه استان در تدریس دروس سیاسی و تاریخ معاصر ایران و تحلیل سیاسی بوده و به عنوان کارشناس سیاسی و جنگ نرم در مرکز فرهنگی قفقاز فعالیت داشته است.

رعنایی، مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه بیله‌سوار، مسئول امور مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کرج، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل، مسئول تأیید محتوای و نظارت بر امور فرهنگی سپاه استان، مسئول سیاسی تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) سپاه استان، سردبیر ماهنامه سبلان سپاه استان و دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل هم بوده است.

ابراهیم فهیمی گیگلو متولد ۱۳۴۴ در شهرستان اصلاندوز دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی و علوم پایه و مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

وی از اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران و حزب موتلفه اسلامی، قائم مقام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق ۹ و ۱۴ تهران، عضو شورا و مسئول هماهنگی و سرناظر حوزه‌های انتخابیه مناطق تهران در شورای نگهبان بوده و فعالیت مستمر در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور داوطلبانه در جبهه داشته است.

فهیمی گیگلو عضو فعال در انجمن اسلامی آموزش و پرورش استان تهران و اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و فعالیت در بسیج دانشجویی، تشکل‌های جامعه اسلامی دانشگاه‌ها و بسیج عشایری را در سابقه خود دارد.

وی پیش از این، مدیر حقوقی اداره کل هماهنگی و نظارت بر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و شهرداری‌های استان تهران، رئیس گروه هیأت تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران، مدیر دفتر وزیر آموزش پرورش در دولت نهم، مدیر هماهنگی امور هیأت‌های امنای وزارت آموزش و پرورش، مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سنوات متمادی و مدیر راه اندازی شرکت‌های تولید کشاورزی و دامپروری، عمرانی، بازرگانی بوده است.

به گزارش ایمنا، هیچ‌کدام از این دو نامزد انتخاباتی سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را نداشته است.

کد خبر 750695

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند