Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:00:57 GMT

قرارگاه‌‌های شهید «سلیم قنبری» در کرمانشاه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۰۴۸۷

قرارگاه‌‌های شهید «سلیم قنبری» در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قرارگاه شهید سلیم قنبری سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با حضور مسؤولان قضایی استان، فرماندهان سپاه و بسیج و مسؤولان مراکز حقوقی و قضایی و سایر ادارات و نهادهای سطح استان و شهرستان‌ها در سالن اجتماعات شهید جعفری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افتتاح شد. 

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: با تلاش‌های سازمان بسیج حقوقدانان و همراهی دادگستری کل استان قرارگاه‌های شهید سلیم قنبری در سطح استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اقدام ارزشمند به لحاظ گسترش فرهنگ و تفکر شهید و شهادت که عامل اقتدار و بازدارندگی در مقابل دشمنان است قابل تقدیر است که این مسیر فرهنگی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور باید در همه سازمان ها و نهاد ها گسترش پیدا کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود:  سه مأموریت این قرارگاه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید قنبری، حمایت از تولید، رفع موانع حقوقی تولید و خدمت جهادی و مؤمنانه به مردم است.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، افزود: خدمت جهادی، فکر جهادی، مدیریت جهادی و عمل جهادی در هر قشری نهادینه شود سربلند هستیم.

ریحانی با اشاره به اینکه انتخابات پیش‌رو یک رزمایش بزرگ ملی است و امروز بزرگترین عمل صالح حفظ نظام است که استحکام نظام هم مستلزم حضور پرشور مردم در انتخابات است و همه باید تلاش کنیم یک انتخابات باشکوه و بامشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.  

سردار مرادی جانشین فرمانده سپاه حضضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز ضمن عرض خیر مقدم به مسؤولان استان و شهرستان‌های استان، اظهار داشت: معرفی شهید سلیم قنبری به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوقدانان یک اقدام ارزشمند در سطح استان و کشور محسوب می‌شود که با پیگیری‌های بسیج حقوقدانان و همراهی دستگاه‌های قضایی استان صورت گرفته است.

سردار مرادی در ادامه با بیان عملکرد بسیار خوب سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه، اظهار داشت: این سازمان در سطح اقشار بیسج استان و کشور از رده‌های برتر بوده که از تلاش همه حقوقدانان بسیجی در این خصوص قدردانی می شود.

حجت‌الاسلام شمس‌اله جلیلیان مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) ضمن تبریک دهه کرامت، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست و از اقدامات سپاه، بسیج حقوقدانان و دادگستری کل استان در راه‌اندازی قرارگاه‌های شهید سلیم قنبری قدردانی کرد.

جلیلیان در ادامه با توجه به انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: اراده مردم در انتخابات نقش مهمی دارد و حضور مردم عنصر فعلیت بخش به نظام دینی است و حق مردم مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان است که می‌طلبد در این عرصه حضوری پرشور داشته باشند و امور کشور باید با اتکاء به آراء عمومی اداره شود.

وی افزود: انتخابات هم حق است و هم تکلیف و هم مسؤولیت‌آور است که مشارکت در انتخابات باید همراه با آگاهی باشد. 

در ادامه این مراسم که رؤسای دادگستری و مسؤولان حقوقی و قضایی و فرماندهان سپاه و بسیج شهرستان‌ها نیز از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند، دکتر پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در سخنانی  با اشاره به مقوله قدرت نرم کشور، اظهار داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری ملت ایران اگر می خواهد حیات داشته باشد باید قوی باشد و اسلام و قرآن کریم نیز به منطق قوی شدن تصریح دارد.

توسلی‌زاده توان بسیج را در ایجاد همبستگی ملی ستود و شهدا را از مولفه‌های مهم تولید قدرت ملی دانستند که همیشه موجب همبستگی ملی بوده‌اند که مصداق بارز آن شهید سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیانه گام دوم انقلاب سندی برای حرکت جدید در مسیر انقلاب است، افزود:  انتخابات پیش‌رو باید زمینه تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری را در گام دوم انقلاب فراهم کند که یکی از راه‌های تحقق آن حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح براساس معیارهای مقام معظم رهبری است.

وی در پایان از همه مسؤولان ادارات و نهادهای مختلف به ویژه مراکز حقوقی و قضایی سراسر استان، خواست تا برنامه‌های قرارگاه شهید سلیم قنبری را با جدیت پیگیری و اجرا کنند. 

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با تقدیر از حضور مسؤولان قضایی، اداری و نهادهای مختلف در سراسر استان و افتتاحیه قرارگاه شهید سلیم قنبری، اظهار داشت: با پشتیبانی‌ها و حمایت‌های فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)،  رئیس کل دادگستری و تصویب ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور قاضی و حقوقدان بسیجی شهید سلیم قنبری به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوقدانان  انتخاب و معرفی شده که به همین منظور قرارگاه مرکزی شهید قنبری در تهران تشکیل و امروز هم قرارگاه‌های شهید سلیم قنبری در سراسر استان فعالیت خود را شروع می‌کنند.

بهرامی‌پور با بیان مأموریت‌های قرارگاه شهید سلیم قنبری، تصریح کرد: در این راستا شیوه‌نامه‌ای تهیه و توسط رئیس کل دادگستری به ادارات و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شده که به فضل الهی این قرارگاه به مرجعی برای خدمتگزاری به مردم عزیزمان تبدیل خواهد شد.

در پایان این مراسم از تصویر شهید سلیم قنبری رونمایی و قاب مزین به تصویر این شهید والا مقام توسط سردار ریحانی به رئیس کل دادگستری استان اهداء شد.   

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کرمانشاه سازمان بسیج تولید فارس حمایت از تولید رفع موانع حقوقی تولید خدمت جهادی و مؤمنانه حمایت از تولید سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت نبی اکرم رئیس کل دادگستری مقام معظم رهبری استان کرمانشاه فرمانده سپاه شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حمید شیرازیانی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب گفت: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شوند؛ این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که لازم است کارشناسان ما جهت بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

وی ادامه داد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک دارند، بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

شیرازیانی عنوان کرد: قرار هست از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری شود و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، نیز در ادامه ضمن اشاره به کلیات طرح، عنوان کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

مجتبی قمری بیان کرد: برخی از این نهادها با تامین بخشی از هزینه‌ها، برخی با تامین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، برخی با کمک در اجرای و عملیاتی کردن طرح و برخی هم با معرفی و شناسایی مدارس نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیرین مدرسه ساز، سازمام نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ... اشاره کرد. 

مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استاندارد‌سازی‌ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از جمله اهداف طرح شهید عرب است. 

گفتنی است، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • گرامیداشت روز معلم
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است