Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری در خصوص خشکسالی استان و اقدامات لازم در این قسمت اظهارکرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی در استان از کشاورزان می خواهیم که از آتش زدن بقایای محصول خودداری، کشت غرقابی و پرآب طلب را تعطیل و زراعت متعارف از طریق آب های سطحی و زیرزمینی را به ترتیب ۵۰ و ۲۰ درصد کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: کارگروه سازگاری با کم آبی در استان فعال است و طبق مصوبات این کمیته باید ظرف پنج سال ۱۴۰ میلیون متر مکعب از میزان مصرف آب استان کاهش پیدا کند که سهم سال جاری ۳۷ میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: این مقدار با مشارکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت شهرک های صنعتی انجام می شود.

حسینی بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی وضعیت خشکسالی سال جاری علاوه بر نشست های خبری و دیدار با ائمه جمعه و غیره، تاکنون ۱۲ هزار اطلاعیه بین کشاورزان توزیع و ۱۲ هزار پیامک اطلاع رسانی هم ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با پیگیری های انجام شده طی دو ماه گذشته و با فعالیت ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی منابع آب در استان، ۳۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و ۹۸ کنتور هوشمند هم طی این دو ماه بر روی چاه های استان نصب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از حفر ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز حین حفاری جلوگیری و ظرف همین مدت هم ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز به دستگاه های قضائی معرفی شده است.

کد خبر 5234173

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سید محسن حسینی آب منطقه ای گلستان انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی حلقه چاه غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد