Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد:ظرفیت بیمارستان‌های هرمزگان با افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا، در حال تکمیل است و متاسفانه عده‌ای از بیماران مبتلا به ویروس کرونا هم بسیار دیر و با درگیری ریوی بالا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان همچنان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بندرخمیر و سیریک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با گلایه جدی از افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: این افراد با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، جان و سلامتی خود، خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند لذا هر کس که احساس علائم بیماری کرونا را دارد به سرعت به نزدیک ترین مرکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند تا تست کرونا بدهند و تحت مراقبت قرار بگیرد.

همتی با تاکید بر لزوم خودداری از برگزاری تجمع‌ها، مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی اظهارداشت: با وجود این تاکیدات اما متاسفانه با برگزاری یک جشن تولد در هرمزگان، تعدادی از افراد مبتلا به کرونا شدند و متاسفانه ۲ نفراز مبتلایان فوت شدند.

وی یاد آور شد: انتظار داریم مردم هرمزگان، با وجود تاکید پی در پی مبنی بر خودداری از این تجمع‌ها و لزوم در خانه ماندن، نداشتن تردد غیرضروری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران، به کاهش شیوع کرونا کمک کنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب وضعیت قرمز شیوع کرونا در هرمزگان و اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل شده که زندگی و شغل مردم را تحت تاثیر قرار داده است و اگر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

همتی با تاکید بر اینکه همه فعالان در هر شغلی باید پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری و بهداشت فردی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: باید از عادی انگاری پرهیز کرده و علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، همچنان شست وشوی دست‌ها و ضدعفونی اشیا را جدی گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان بهداشت و سلامت ویروس کرونا هرمزگان بهداشت و سلامت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان