Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تبریک به «نفتالی بنت» به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی بر لزوم ایجاد پیوند مستحکم میان واشنگتن و تل‌آویو تأکید کرد.

وی در دو پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «تبریک به نخست‌وزیر جدید اسرائیل نفتالی بنت و یائیر لاپید نخست‌وزیر جایگزین و وزیر خارجه و تمامی کابینه اسرائیل».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بایدن سپس ادامه داد: «ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با دولت جدید اسرائیل برای ایجاد پیوندی محکم بین دو کشورمان و پیشبرد امنیت و صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان هستیم».

روز گذشته (یکشنبه)، رأی‌گیری در کنست رژیم صهیونیستی در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و به ۱۲ سال دوران نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌وششمین کابینه این رژیم آغاز به کار کرد.

یائیر لاپید هم به عنوان نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ این رژیم لقب گرفت.

هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفید اعلام کرد وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرده است که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند (جزئیات بیشتر).

پس از آن نیز،  «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به گرمی از دولت جدید تل آویو استقبال می‌کند.

روابط میان واشنگتن و تل‌آویو در تمامی تاریخ آمریکا گرم و صمیمی بوده و بسیاری از سیاست‌های آمریکا بویژه در مقابل جمهوری اسلامی ایران تحت نفوذ سیاست‌های رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی تل آویو عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نخست وزیر جدید نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد