Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال بخش عظیمی از استان‌های کشور به دلیل کاهش محسوس بارش‌ها دچار خشکسالی و خسارت ناشی از این پدیده نامیمون شدند که تلاش می‌کنیم کشاورزان و باغداران آسیب‌دیده را مدد برسانیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه ارزیابی از طریق صندوق پرداخت خسارت بخش کشاورزی آغاز شده و امیدواریم با نهایی شدن میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی و همچنین باغات و بخش دام پرداختی از طریق صندوق و تأمین منابع مورد نیاز به صورت فوق‌العاده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملیات برداشت محصولات زراعی در استان اردبیل نیز آغاز شده است، گفت: بخش عظیمی از اراضی دیم این استان خسارت دیدند که امیدواریم با پرداخت به موقع خسارت زارعین در مناطق شمالی استان که از خشکسالی و کم آبی دچار آسیب شدند، جبران بخشی از خسارت وارده را شاهد باشیم.

اکبری به سدهای نیمه‌تمام معیشتی اشاره کرد و افزود: از ۲۲ سد معیشتی نیمه‌تمام در استان اردبیل بیش از ۹ مورد آن در شهرستان‌های خلخال و کوثر قرار دارد که ضروری است با تدبیر مسئولان استانی هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی اولویت تکمیل سدهای معیشتی را برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در روستاها یادآور شد و خاطر نشان کرد: اولویت با روستاهای با جمعیت بالاست تا در سایه احداث و راه‌اندازی این سدها جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه انجام شود.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: روستاییان باید جبهه تولید خود را تقویت کنند که یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه تکمیل سدهای معیشتی و بهره‌برداری از آنهاست که می‌تواند نقطه قوت در افزایش تولید در این بخش باشد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل را قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: هر چند خشکسالی امسال به بخشی از این تولیدات و ارزش افزوده بخش کشاورزی خسارت و نقصان وارد کرده اما تلاش بر این است تا برای سال زراعی آینده وضعیت کشاورزان و معیشت و درآمد آنها ترمیم شود.

کد خبر 5234217

منبع: مهر

کلیدواژه: خشکسالی کشاورزی اردبیل انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان

محمد خانچی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه هلی خدمت رسان خبر داد و افزود: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمامی امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند.

خانچی عنوان کرد: امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه شده و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی در ادامه به برداشت گندم اشاره کردو افزود: خوشبختانه با هماهنگی که در حوزه مدیریت کاشت و برداشت گندم امسال انجام پذیرفته شاهد برداشت قابل توجهی گندم در سطح استان هستیم و بارش های پیش رو موجب نگرانی هایی در حوزه محصولات برداشت شده و در حال برداشت گندم شده که با تدابیر استاندار و تشکیل قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از بیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان و تشکل های مردمی حوزه کشاورزی بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه شاهد شتاب گیری برداشت و انتقال محصولات برداشت شده به اماکن پوشیده و امن هستیم و امیدواریم در بارش های اخیر شاهد کمترین خسارت به کشاورزان اخیر باشیم.

کد خبر 6093964

دیگر خبرها

  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی