Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی صبح امروز در کمیته سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاک‌سپاری و تعیین مکان دفن شهدا و طراحی یادمان شهدای گمنام در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس است که در ۵۱ یادمان خاک‌سپاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ساخت و تکمیل یادمان‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت یادمان شهدای گمنام دو دغدغه در موضوع یادمان‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم آن است که طی دو سال آینده، شهدای مفقودالاثر باید تعیین تکلیف شوند.

سلامی گفت: یادمان شهدای گمنام امروزه به‌عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در سراسر کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس ضرورت‌هایی دارد، افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست؛ چراکه شهدا هم به‌عنوان سرمایه‌های معنوی انقلاب اسلامی و هم به‌عنوان سرمایه‌های معنوی ملی برای همه آحاد جامعه مورداحترام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: در این راستا، یادمان‌های شهدا ظرفیتی بزرگ در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند که می‌توانند به‌عنوان زیارتگاه اهل یقین، قرارگاه‌های فرهنگی بزرگی در این زمینه، در اقصی نقاط کشور به حساب آیند.

سلامی افزود: مکان‌یابی برای تدفین شهدای گمنام دارای پارامترهایی از جمله نگاه زیارتی دربردارنده سلسله‌مراتب و آداب زیارتی که این نگاه در تعارض با نگاه نمادین و تشریفاتی و صرفاً ادای احترام است.

او گفت: استقلال مکانی نقطه که تحت‌الشعاع بناهای همجوار قرار نگیرد، زمین پاک و مطهر که محل وقفی، شبهه و منازعه و مصادره نباشد، دسترسی به محل موردنظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت، داشتن چشم‌انداز بصری، قابلیت مانور برای ساخت‌وساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم‌ها، محل وحدت و هم‌گرایی بین قومیت‌ها، سابقه و پیشینه خوب و... تعریف شده که باید در تدفین شهدای گمنام و ساخت یادمان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد: تشکیل هیأت امنا برای کلیه یادمان‌های شهدای گمنام در استان و نگهداری و بهره‌برداری یادمان‌های شهدای گمنام که مصوبه جلسه هیأت امنای بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است.

سلامی بیان کرد: ضروری است و برای تمام یادمان‌های سطح استان هیأت امنا تشکیل شده و در خصوص یادمان شهدای گمنام تصویب‌شده در این جلسه تقاضای تشکیل هیأت امنا را داریم.

در ادامه این جلسه، پیرامون محل تدفین پیکر مطهر شهدا، نظارت بر ویژگی‌های نقاط دفن شهدا گمنام و آسیب‌شناسی وضع موجود و ارائه مسائل و مشکلات و تعیین راهکارهای برون‌رفت از موانع احتمالی با تدفین شهید گمنام گروه پدافند هوایی 10 محرم، قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، روستای طزره دامغان، مجمع رزمندگان اسلام (آرامستان سمنان) بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا شهدای گمنام شهید گمنام ترویج فرهنگ دفاع مقدس مراکز مهم فرهنگی انقلاب اسلامی یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس استان سمنان یادمان شهدای گمنام ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس یادمان ها حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان