Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نامزد اصولگرای شورای شهر مشهدمقدس گفت: متاسفانه آن قدر سرمایه‌دارانه و سرمایه‌سالارانه به شهر نگریسته می‌شود که گویی ملک شخصی خودشان است و آن را سند زده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، نشست «ائتلاف نهضت مردم سالاری دینی» از ائتلاف‌های اصولگرای شورای شهر ششم مشهدمقدس شامگاه دوشنبه در محل مسجد کرامت مشهدمقدس برگزار و تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر مشهد به مدت معینی به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه شکریان؛ نامزد کمیسیون حقوقی ائتلاف نهضت مرمسالاری دینی در این نشست اظهار داشت: قرارمان این نبود که در شهرداری پول خلاف شرع و خلاف قانون از مردم بگیریم،  قرارمان این نبود که در شهرداری به اسم تملک املاک، طرح‌هایی را  برای یک عده سرمایه‌گذار طراحی و شهرداری از یک عده از سرمایه‌گذاران بابت تخریب منازل پورسانت بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آن قدر سرمایه‌دارانه و سرمایه‌سالارانه به شهر نگریسته می‌شود که گویی ملک شخصی خودشان است و آن را سند زده‌اند؛ اگر به شورای ششم  راه پیدا کنم سعی‌مان بر این است که مردم به معنای واقعی کلمه ارباب مسئولین شهری باشند و حقوقشان مدنظر قرار بگیرد. 

نادره شاملو دیگر نامزد کمیسیون حقوقی شورای ششم مشهدمقدس هم گفت: ١6 سال است که مباحث حقوق عمومی مانند اینکه سازمان‌های دولتی چگونه با مردم رفتار می‌کنند و چگونه شورای شهر باید اداره شود و چگونه می‌شود از مردم سالاری سود برد را  تدریس می‌کنم اما متاسفانه در عرصه ظهور می‌بینیم این بحث‌ها دستخوش یکسری افراد منفعت‌طلب و کسانی که به صورت کلان فقط در حوزه شهری، منابع شهری را  به عنوان ملک نگاه می‌کنند است و براساس بر خودم لازم دانستم وارد این قضایا بشوم و و آن چیزی که سال‌هاست تدریس می‌کنم را به منصه ظهور برسانم. 

ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: رونق مناطق کم برخوردار مشهد نیازمند اعتبارات ملی است+فیلم‌ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد باید از کارکرد تزئینی خارج شود‌ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: اقتصاد شهری مشهد مبتنی بر قرض و وام بنا شده است‌

وی تاکید کرد: فساد می‌تواند مانند یک زلزله بدنه یک نظام را به ارتعاش در بیاورد و چه بسا شکاف‌های جبران‌ناپذیری را درون آن ایجاد کند و برای اینکه بتوانیم جلوی این فساد را بگیریم مسلما باید از ساختارهای اداره شهری شروع کرد. 

شاملو تاکید کرد: نظارت در حوزه قانون‌مداری و قوانینی که در حوزه شهری قرار است راهبردهای شهری را ایجاد می‌کند و در بحث سندهای بالادستی باید تعبیه شده باشد و براساس آن شورای شهر تصمیم بگیرد و بعد در بدنه شهری وقتی که شهرداری‌ها می‌خواهند آن را اجرا کنند مسلما این نظارت لازمه این قضیه خواهد بود. ساختارهای درون سازمانی یک بحث است و بحث عمده این نظارت فقط توسط خود مردم صورت خواهد گرفت. 

نامزد اصولگرای شورای ششم مشهدمقدس ادامه داد: اگر تمام حوزه شهری و شهرداری و تصمیمات آن به صورت شفاف و روشن برای مردم بیان شود این دیوار شیشه‌ای کمک خواهد کرد نظارت‌های مردم در این زمینه فعال شده و در همه موارد کمک و راهی باشد برای اصلاح امور اجتماعی مطالبات به حق مردم. 

شاملو خاطرنشان کرد: تنها راهی که می‌شود گام درستی در جهت امور شهری و ایجاد یک شهر با برند شهر اسلامی و شهری که در واقع شهر امام رضا (ع) است ساخت این است که مردم حقوق شهروندی خودشان را بشناسند و مطالبات به حقشان را در سطح جامعه داشته باشند و ناگزیر به مسئولین پاسخگو باشند.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ششمین انتخابات شوراها در استان ها نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان