Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه درحالی به فاصله حدود دو ماه مانده تا آغاز رقابت های پارالمپیک توکیو، پرونده اعزامی های ایران به این رقابت ها تا حدود زیادی بسته شده که نامی از مهران نکویی مجد ورزشکار کرمانشاهی بین لیست ورزشکاران اعزامی دیده نمی شود.

این ورزشکار کرمانشاهی سال ۲۰۱۹ در رقابت های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در امارات توانست در رشته پرتاب وزنه با رکورد یازده متر و 41 سانتی متر ضمن کسب مدال نقره، سهمیه حضور در رقابت های پارالمپیک را بگیرد، اما حالا نام این ورزشکار در لیست ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهران نکویی مجد در خصوص چرایی این موضوع در گفت و گو با ایسنا، گفت: سال ۲۰۱۹ پس از مسابقات جهانی و کسب مدال تست دوپینگ دادم و هر دو تست منفی شد تا اینکه شهریور سال گذشته نامه ای از سوی وادا(سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین ارسال شد که طی آن عنوان شده بود اولین تست دوپینگم در رقابت های جهانی رقیق بوده و مشکوک به دوپینگ است.

وی تصریح کرد: بنا به درخواست وادا برای اینکه اطمینان پیدا کنند که دوپینگ نمی کنم، قرار شد تا طی سال چندین نوبت تست بدهم که موافقت کردم و براین اساس از سال گذشته تا به امسال شش مرتبه تست دوپینگ دادم که همگی آنها منفی بود.

این ملی پوش پرتاب وزنه دومیدانی ایران اضافه کرد: متاسفانه علیرغم اینکه تمام تست هایی که گرفته شده منفی بود،‌ اما سازمان وادا بطور غیررسمی و به ناحق حضورم در رقابت های ورزشی را به حالت تعلیق درآورده تا به رقابت های پارالمپیک اعزام نشوم،  این درحالی است که طبق آزمایشات صورت گرفته،هیچگونه مشکلی برای اعزام ندارم و این تعلل سازمان وادا در رسیدگی به این موضوع باعث نرفتنم به پارالمپیک و از دست رفتن یک مدال قطعی برای کشورم می شود.

وی تاکید کرد: رکوردهایی که در تمرینات دارم در حد قهرمانی جهان است، بنابراین اصلا نیازی به استفاده از دوپینگ ندارم.

نکویی مجد این اقدام سازمان وادا را ناعادلانه و ناحق توصیف کرد و افزود: تنها راه درآمدم از ورزش است و علیرغم افتخاراتی که تاکنون داشته ام اما توسط هیچ دستگاهی استخدام نشده‌ام، لذا تعلیقم از حضور در پارالمپیک ضایع کردن حقم است.

وی اضافه کرد: از طریق کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون پیگیری هایی را انجام دادم و آنها نیز با سازمان وادا رایزنی کردند، اما متاسفانه به جایی نرسیده و درحال حاضر هم یک ورزشکار را که نه ورودی کسب کرده، نه سهمیه ای دارد و نه مدالی گرفته را جایگزینم برای پارالمپیک کرده اند و مانند آب خوردن کنارم گذاشتند.

این ورزشکار پارالمپیکی ایران افزود: ۱۵ سال است عضو تیم ملی هستم و طی این سالها مدال های رنگارنگی را گرفته ام و هیچگاه برای نشان دادن توانمندیهایم نیازی به دوپینگ نداشته‌ام.

وی تاکید کرد: تابحال برای حضور در پارالمپیک هزینه های زیادی کرده و زحمات زیادی کشیده ام و اکنون نباید زحماتم اینطور تباه شود.

نکویی مجد اضافه کرد: کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون بابت اتهام زنی وادا به من و اینکه یکی از امیدهای مدال آوری ایران بودم بدنبال گرفتن خسارت از این سازمان هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كرمانشاه پارالمپیک 2020 توکیو دوپينگ سازمان وادا نکویی مجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید

به گزارش "ورزش سه" بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره موافقت کمیته ملی پارالمپیک با اعزام این تیم به بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس اظهار داشت: در مهر سال گذشته و پس از کسب سهمیه پارالمپیک، منتظر این خبر بودیم، اما به هر حال چند ماه طول کشید و سرانجام اعلام شد. پس از نشست‌های متعددی که داشتیم، مقرر شد که اعزام تیم ملی منوط به بررسی عملکرد در تورنمنت‌های آلمان و سوئد باشد. تورنمنت آلمان برگزار شد، اما تورنمنت سوئد لغو شد و حتی نتوانستیم در رقابت‌های بین‌المللی برزیل هم که جایگزین شده بود، شرکت کنیم. در نهایت مسئولان کمیته پارالمپیک این تصمیم خوب را گرفتند که در لیست اعزام به پاریس باشیم و امیدوارم بهترین عملکرد را نیز از خودمان نشان بدهیم.

وی ادامه داد: تیم ما پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد و این دور از دسترس نیست. ما 13 مرحله اردو به همراه دو اعزام به آلمان و سوئد را برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما تورنمنت سوئد به دلیل استقبال کم تیم‌ها از دست رفت. حالا به دنبال یک مسابقه دیگر هستیم که قطعاً کمک ویژه در مسیر اعزام به پاریس می‌کند.

دوستی درباره اعزام به پارالمپیک پس از 12 سال گفت: جدایی از پارالمپیک به گلبال ایران آسیب زده بود و اگر در لیست اعزام به پاریس هم قرار نمی‌گرفتیم، قطعاً آسیب بیشتری متوجه این رشته می‌شد. حالا که این اتفاق خوب برای ما رخ داده، همه مصمم هستیم که روی سکو برویم و یک مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاوریم.

دیگر خبرها

  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • تیم ملی پاراکانو ایران عازم مجارستان شد
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید