Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@08:58:02 GMT

بازار مرغ و تخم‌مرغ روی آرامش را می‌بیند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۱۹۶۳

پرویز اوسطی با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات کشاورزی از حلقه‌های متعددی تشکیل شده است، گفت: به طور مثال در تولید و عرضه مرغ، حلقه‌های آن از مرغ اجداد آغاز می‌شود و در ادامه جوجه یک روزه، واحدهای پرورشی،  کشتارگاه و در نهایت مراکز عرضه قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر این حلقه‌ها با یکدیگر در تعامل نباشند تولید و عرضه مرغ دچار مشکل خواهد شد و زمینه سوء استفاده فرصت طلبان در بازار مصرف فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوسطی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی حلقه‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی، اظهار کرد: نمایندگان مردم طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را مصوب کردند تا علاوه بر شناسایی مشکلات بخش تولید و رفع آن، مشکلات ساختاری عرضه و بازار محصولات کشاورزی و کالای اساسی نیز شناسایی و اصلاح شود.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی در این طرح دیده شده است، این ستاد چهار وظیفه مهم دارد که اولین آن‌ها تنظیم بازار داخلی کالاهای کشاورزی شامل بازرسی و نظارت بر قیمت، تامین و توزیع و همچنین مدیریت مطلوب بازار با کمک تشکل‌های غیردولتی کشاورزی است.

اوسطی معتقد است؛ اگر ستاد بتواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد دیگر شاهد مشکلات بخش توزیع نخواهیم بود و بازار ملتهب برخی محصولات کشاورزی مانند مرغ و تخم مرغ روی آرامش را می‌بیند.

وی همچنین هوشمندسازی حلقه‌های تولید را از دیگر مواردی عنوان کرد که در طرح تقویت امنیت غذایی به آن پرداخته شده و می‌تواند بر رفع مشکلات توزیع موثر باشد.

اوسطی توضیح داد: شبکه هوشمند بستری را فراهم می‌کنند تا حلقه‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی و اساسی به یکدیگر متصل شوند و در یک محیط شفاف عمل کنند.

این نماینده مجلس شورای افزود: محیط شفاف اجازه سوء استفاده فرصت طلبان را در هیچ یک از حلقه‌ها نمی‌دهد و نظارت را بر بر توزیع آسان‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محصولات کشاورزی تولید و عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم بخشی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران توانست در یک کارگروهی توانمندی‌های خود را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذارد، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت نماینده تا پایان آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور زنجیره‌های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی با اولویت زنجیره‌های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین‌المللی حضور بهم رسانده و توانمندی‌های خود به نمایش بگذارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی حضور یافتند، گفت: در این نمایشگاه ۲۴ درصد تولید ناخالص محصولات کشاورزی، دو درصد شیلات و حدود شش درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده داشتند.

بخشی با تاکید بر اینکه در ایران اکس پو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشتند و فرصت تجربه‌آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه‌ساز توسعه تجارت برای استان‌های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 750163

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست