Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از ساوث چاینا مورنینگ پست، پیش از این شورای دولتی چین با تصویب مصوبه ای فعالیت و استخراج رمز ارزها را در این کشور محدود  کرده بود که به دنبال آن ارزش بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سقوط کرد.

در این بیانیه آمده بود که دولت استخراج و معاملات بیت کوین را محدود می کند و همچنین از سرایت ریسک های فردی به اجتماع جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن نیز سه ناظر مالی چینی فعالیت موسسات مالی مربوط به رمزنگاری را ممنوع اعلام کرده بودند.

بیشترین بیت کوین جهان در چین استخراج می شود براساس داده های مرکز مالی کمبریج، چین بیش از ۷۰ درصد قدرت محاسباتی جهان برای بیت کوین بین سپتامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

استخراج ارزهای رمزپایه در سالهای اخیر توجه نظارتی را در چین جلب کرده است. در آوریل ۲۰۱۹، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین استخراج ارز رمزنگاری شده را به دلیل نگرانی هایی از جمله اتلاف انرژی و تنظیم مقررات، در لیست اولیه صنایع مورد نظر برای حذف قرار داد و طبق نسخه نهایی منتشر شده در ماه نوامبر امسال استخراج ارز رمزنگاری شده را از لیست حذف کرد.

در ژوئن ۲۰۱۹، بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد: تمامی مبادلات ارز رمزنگاری داخلی و خارجی و وب سایت های ارائه دهنده سکه های دیجیتال را ممنوع می کند.

اواخر آوریل ۲۰۲۱، منطقه خودمختار مغولستان داخلی واقع در شمال چین اعلام کرد که برای کاهش انتشار کربن در منطقه، مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند را تعطیل خواهد کرد.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها پلیس امنیت بازار ارز چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت بازار ارز چین پلیس امنیت بازار ارز چین ارز رمزنگاری استخراج ارز بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد

بنابراعلام پایداد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان یزد درباره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۳ عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان یزد ارسال شد و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها، به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه نیز صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند. شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد اغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان یزد در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال