Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@08:41:03 GMT

کشور سنگر سازان بی‌سنگر به نفع مردم می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۱۸۶

کشور سنگر سازان بی‌سنگر به نفع مردم می‌خواهد

خبرگزاری فارس مازندران ـ بهزاد پورمحمد|در نظام‌های مدیریتی آینده‌نگری، داشتن یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت است که در راستای سند چشم‌انداز روشن باشد، نقشه راهی که وظائف و مسؤولیتها مشخص و همگی در لوای یک برنامه مشخص حرکت کرده تا تحقق اهداف کمی و کیفی سریع‌تر و مناسبتر صورت گیرد. البته برنامه باید با واقعیت‌ها نیز همخوانی داشته باشد، نه خیلی به دنبال مدینه فاضله باشیم و نه خیلی بی در و پیکر کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند تهیه و تدوین یک برنامه مهم است، اراده و عزم جدی برای اجرای آن و در نظر گرفتن منابع و تعیین وظائف و مسؤولیتها مهمتر بوده و نیاز است مرتب رصد و به صورت دوره‌ای عملکردها ارزیابی و میزان تحقق اهداف برنامه مشخص و ضمن تجزیه و تحلیل دوره‌ای برنامه و عملکردهای آن، در صورت نیاز اصلاحات لازم در خصوص آن صورت گرفته و بسترهای لازم جهت رفع موانع پیش‌بینی شود، تا آن برنامه بهتر و مناسب‌تر به سرمنزل برسد. مثلاً اگر برنامه‌ای داشته باشیم در قالب یک تیم به قله دماوند سعود کنیم (یعنی هدف و نقشه راه مشخص باشد) و با عزم و اراده و با پشتیبانی مناسب حرکت کنیم، چون هدف مشخص و اراده هم وجود دارد، قطعاً اگر به نوک قله نرسیدیم، رسیدن نزدیک به نوک قله هم اینبار عالی خواهد بود. چون می‌شود، برای ادامه مسیر نیز برنامه‌ریزی کرد. این همان چیزی است که دولت حاکم نداشت.

لازمه تحقق برنامه‌های راهبردی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت، داشتن برنامه‌های عملیاتی و افرادی که هم فهم برنامه‌ای داشته باشند و هم اراده برای اجرای آن، نه اینکه گروهی بی‌حال، برنامه را برداشته و مرتب با مجلد آن مانور دهند.

مردم از برنامه‌های پنج ساله کشور و نیز برنامه و بودجه سالانه زیاد شنیده‌اند و نمونه بارز آن برنامه پنجم و ششم توسعه کشور منتهی به ۱۴۰۰ و برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰، حال باید دید چقدر این برنامه‌ها با واقعیت‌ها نزدیک و چه مقدار از آن اجرایی شده، یا منبعد قابلیت اجرایی دارد.

اینها سوالاتی است که مردم از دولت حاکم دارند. بله مشخص شد، چرا دولت حاکم موفق نبود، چون برنامه داشت ولی عزم و اراده جدی در اجرای آن نبود و یا افرادی توانمند برای اجرای آن نداشت. همین شد که دولت بی‌کارنامه شد، البته نه بی‌کارنامه بی‌کارنامه، بلکه با کارنامه مردودی.

حال بازماندگان همین دولت در مناظرات انتخاباتی وقیحانه ادعای برنامه دارند، برادر مگر شما در حوزه اقتصاد برنامه نداشتید؟ بله داشتید برنامه خالی کردن جیب مردم در بورس، بله داشتید برنامه تورم لجام‌گسیخته، بله داشتید برنامه کوچک کردن سفره مردم، بله داشتید برنامه کاهش شدید قدرت خرید مردم، بله داشتید برنامه نوسان لحظه ای ارز و افزایش بی‌سابقه قیمت ارز و طلا، بله داشتید برنامه واگذاری ارز ۴۲۰۰ به از ما بهتران و به طبع آن تعطیلی کارخانه‌های تولیدی کشور. شما که هشت سال خودتان و دولت‌تان برنامه داشتید، ولی به‌خاطر بی‌حالی کارنامه مردودی دارید، پس چرا باز دم از برنامه می‌زنید، مردم می‌دانند شما اهل برنامه هستید ولی حال و توان اجرای برنامه را ندارید.

باز عوام‌فریبی، باز گفتار درمانی باز ادعای داشتن برنامه‌هایی که فقط بر روی کاغذ نوشته شده و قابلیت اجرایی ندارد و یا اینکه شما در قد و اندازه برنامه‌های کلان کشور نیستید، تا قدرت اجرای آن را داشته باشید؟

حال سوال مردم از شمایی که در رأس دولت و از بازماندگان دولت حاکم هستید، این است مگر کشور چشم‌انداز نداشت، مگر مجلس شما را مکلف به اجرای برنامه‌های ۵ ساله نکرده بود، تا اثراتش را هم مردم و هم کشور ببیند. پس چرا هیچی حس نمی‌شود و فقط آمار دست ساخته شما همه چیز را گل و بلبل نشان می‌دهد. آقا قبول کنید، برنامه بود ولی اراده شما هیچ و توان شما پوچ، همین شد که کارنامه شما "کارنامه مردودی" پیش مردم ایران اسلامی شده است.

مگر می‌شود کشور را لاک‌پشتی و پشت درهای بسته و اتاق‌های شیشه‌ای مدیریت کرد؟ کشور نیازمند مردان میدانی همچون شهید بزرگ ایران زمین سردار حاج قاسم سلیمانی و افرادی از مکتب او است.

دولت حاکم و تمامی بازماندگان آن باید بدانند کشور چکمه‌پوش و مرد میدان برای اجرای برنامه می‌خواهد، باید تفکر عملیاتی داشت، نه دلال بنگاه‌داری در نظام اقتصادی کشور باشیم. کشور سنگر سازان بی‌سنگر به نفع مردم می‌خواهد، نه اینکه همچون زمامداران اقتصادی دولت حاکم با بی‌برنامگی، هر روز نسبت به دیروز دغدغه مردم را بیشتر و بیشتر کنند.

این‌بار مردم مردانی از جنس خود را طلب می‌کنند، باید واقعیت را بپذیریم، دیگر دوران بزن خالی‌بندی و فریب بده گذشته، امروز مردم مطالبه‌گر هستند. قبول ندارید سری به شهرها و روستاهای کشور بزنید ببینید مردم چه آنهایی که در دوره اول و دوم به شما رأی داده بودند و چه آنهایی که از قبل هم همسوی شما نبودند در مورد شما چه می‌گویند. جمله ای جز بی‌حالی، عوامفریبی و گفتار درمانی، اینکه تورم‌های افسار گسیخته ایجاد کرده‌اید، اینکه سفره ما را کوچک و قدرت خرید ما را کم کرده‌اید، اینکه ما را با برجام و کرونا سرگرم کرده اید و مواردی از این قبیل، در خصوص دولت حاکم و بازماندگان آنها چیزی نمی‌گویند. حال هی شما بیایید در مناظرات دم از آزادی، گشت ارشاد، داشتن برنامه برای کاهش دغدغه‌ها و گرانی‌ها حرف بزنید. هیچ تا بحال رفتید، سراغ کسانی که در دوره‌های قبل با همین شعارها آنها را گول زده و به سمت خود کشانده بودید، ببینید الان چقدر شما را قبول دارند، ما رفتیم رفقای شما از شما بی‌زارند،  واقعاً مردم را فلج کردید، با برنامه‌های پوچ اقتصادی خودتان.

چرا در مناظرات از آزادی خوب صحبت می‌کنید، ولی خودتان مردم را آزاد نگذاشتید تا راحت زندگی کنند، چرا در دولت‌تان دغدغه‌های مردم را زیاد و جیب مردم را خالی کردید و سفره آنها را کوچک. آزادی شما همین است؟، حتی مردم حوالی میدان آزادی تهران نیز شما را قبول ندارند، چه برسد به فرزندان خیابان امام خمینی (ره) و خیابان شهدا.

در مناظره تلویزیونی اخیر، احدی از شما که از بازماندگان دولت حاکم هست، دم از برنامه برای روستاییان زد، بلافاصله چند نفر از روستاییان با ما تماس گرفتند، گفتند خدا به داد ما روستاییان برسد، مثل رئیس دولت‌شان چه خوابی برای ما دیده این فرد؟ می‌گفتند بهش بگید تو جیب ما را نزن، برنامه و رفع مشکل ما پیشکش شما و دولت بی‌حالتان. مگر شما نبودید با بی‌تدبیری اقتصادی سفره ما روستاییان را کوچک، قدرت خرید ما را کم، دسترسی ما به نهاده‌های دامی، کود و سم را گران کرده‌اید. مگر شما نبودید با واردات کالا در زمان برداشت محصول، کمر ما روستایی‌ها را شکوندید؟

وای بر شما چقدر وقیح هستید که باز دم از روستا و روستایی می‌زنید، در حالیکه حتی حاضر نیستید وقتی وارد روستای ما می‌شوید، از ماشین‌های لاکچری خود پیاده شده تا نکند لباس گران قیمت شما خراب و واکس کفش‌های‌تان از بین برود. نه برادر شما همان شهر بمانید جیب مردم را داخل بورس خالی کنید برای این دنیا و آن دنیای شما کافی است، بگذارید دنیای ما روستاییان پاک بماند، ما به دنبال مردان عمل و مردان میدانیم. ما دنبال فردی هستیم که از جنس ما باشد و دغدغه ما را داشته باشد.

وقتی در آخرین مناظره یکی از کاندیداها مظلوم‌نمایی می‌کرد و حداقل و حداکثر در تیم انتخاباتی می‌کرد در حالی که خود از بازماندگان همین دولت حاکم هست و هم اکنون قدرت و تمام امکانات دست خودشان است، بیاد مجرمانی می‌فتیم که وقتی توسط مجری قانون دستگیر می‌شوند، با مظلوم‌نمایی و عوام‌فریبی قصد فریب مجری قانون و قاضی را دارد. بله برادر اینبار ناظر شما همین مردم درد کشیده در هشت سال دولت شما هستند که یک‌صدا دنبال مردان میدان و عمل و مردانی از جنس خودشان هستند. کسانی که دغدغه‌های آنها را کم و اقتدار کشورشان را زیاد کند، پاسدار خون شهدا باشد و حافظ نظام و انقلاب. بگذارید مردم این سرزمین پاک، پاک بمانند، بیشتر فریب‌شان ندهید، گفتار درمانی بس است، مردم فرق بین گرگ و گوسفند را خوب تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت بی برنامه بی کارنامه نظام مدیریتی کشور برای اجرای دولت حاکم برنامه ها اجرای آن بی حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام شورای نظامی حاکم بر نیجر در ماه گذشته میلادی درباره پایان توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که در حال خارج کردن بیش از یک هزار نیروی نظامی باقیمانده خود از این کشور آفریقایی است.

در همین ارتباط، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در پی اقدام پنتاگون از عقب نشینی نظامی از این کشور استقلال یافته از استعمار خارجی در تحلیلی اعلام کرد که خروج نیروهای نظامی آمریکا از نیجر به مثابه پیروزی راهبردی دیگری برای روسیه در مقابل غرب است.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که نشریه فایننشال تایمز در تحلیلی از تبعات عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از خاک نیجر پس از آغاز حاکمیت سیاسی جدید در این کشور آفریقای نوشت: ترک ارتش آمریکا از این کشور به مثابه پیروزی راهبردی دیگری برای مسکو در منطقه ساحل آفریقا است.

همچنین، این نشریه انگلیسی در ادامه افزود: کشورهای آفریقایی دیگری نیز به شکل چشمگیری با چرخش سیاست خارجی خود در حال قطع تماس‌های دیپلماتیک خود با شرکای غربی سنتی خود و اقبال به سمت افزایش همکاری‌های نظامی و سیاسی با روسیه هستند.

در همین ارتباط پیشتر، وزیر کشور نیجر اعلام کرد که این کشور در تلاش برای بیرون کردن نیروهای آمریکاست و قصد خرید سلاح از روسیه را دارد.

گفته می‌شود هم‌اکنون کمی بیش از هزار نظامی آمریکا در دو پایگاه در مناطق مرکزی نیجر مستقر هستند.

در پی تظاهرات مردمی در نیجر، شورای نظامی جدید حاکم بر این کشور توافق‌نامه امنیتی ۱۲ ساله با آمریکا را لغو کرد و خواستار خروج نیروهای آمریکا از این کشور شد.

اواخر اسفند پارسال سخنگوی شورای نظامی حاکم در نیجر از اقدام این شورا در لغو فوری توافقنامه همکاری نظامی با آمریکا پس از گذشت نزدیک به ۱۲ سال از امضای آن میان دو کشور خبر می‌دهد.

بر پایه این گزارش، شورای حاکم در نیجر یک روز پس از سفر سه روزه مقامات ارشد آمریکایی به نیامی، پایتخت این کشور توافقنامه همکاری نظامی (۲۰۱۲) خود با واشنگتن را «به طور یک جانبه» لغو کرد.

همچنین، پایگاه خبری روسیا الیوم پیشتر گزارش داده بود که شورای حاکم در نیجر موسوم به «شورای ملی حفاظت از میهن»، توافقنامه همکاری نظامی با واشنگتن را لغو کرده و حضور نیروهای آمریکایی در خاک نیجر را غیر قانونی و مغایر با منافع این کشور برشمرده است.

در همین ارتباط، آمادو عبدالرحمان، سخنگوی شورای موسوم به شورای محافظت از وطن در بیانیه‌ای که در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد، گفت: «دولت نیجر با تمسک به آرمان‌ها و منافع ملی این کشور، با مسئولیت کامل خود تصمیم گرفته است به شکل فوری و یکجانبه توافق نظامی خود را درباره حضور نظامی نیروها و پرسنل اداری وابسته به وزارت دفاع آمریکا در خاک این کشور را لغو کند.»

کد خبر 6088237

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته