Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در جلسه بررسی تنش آبی شهرستان‌های کردستان که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: کاهش بارندگی می‌تواند موجب مشکلات جدی در روستا‌ها شود، بنابراین لازم است در این خصوص تلاش بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه در مورد شهر‌های سقز و دیواندره که ممکن است با تنش آبی مواجه شوند باید همت بیشتری به خرج داده شود، افزود: تأکیدات لازم را به شرکت‌های توزیع نیروی برق نیز داشته ایم که برق مورد نیاز ایستگاه‌های پمپاژ و فیدر‌ها تأمین شود تا دچار کم آبی ناشی از قطعی برق نباشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های آبفا کردستان برای مدیریت شرایط فعلی، اضافه کرد: در حد توان توجه کافی به چالش‌های استان در حوزه آب را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان هم با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سالجاری، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای بخصوص در روستا‌ها در حوزه تأمین آب شرب داریم و لازم است این موضوع به شکلی صحیح مدیریت شود.

علیرضا تخت شاهی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف در دوران اوج مصرف را در تابستان پیش رو خواهیم اندیشید و امیدواریم بتوانیم از این مقطع بدون چالش و بحران گذر کنیم.

او در خصوص انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق نیز گفت: در تیرماه ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قشلاق منتقل می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های شرکت آب و نیروی منابع ایران که متولی اجرای پروژه است، ۲۰ میلیون مترمکعب نیز شهریور ماه منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز با اشاره به کاهش بارندگی‌ها گفت: در فروردین ماه امسال ۸۳ درصد و در اردیبهشت ماه ۹۳ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته در استان اتفاق افتاد و به نوعی بهار امسال خشکترین بهار ۵۲ سال اخیر به شمار می‌رود.

آرش آریانژاد از کاهش ۵۳ درصدی حجم آب ورودی به سد‌های استان خبر داد و افزود: به دلیل عدم بارندگی برف نیز امکان استفاده از روانآب‌های حاصل از ذوب برف برای استفاده در سد‌ها میسر نشد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷ درصد ظرفیت سد‌های استان پر شده است گفت: حداکثر میزان مورد نیاز آب در شهر‌های استان چهار هزار و ۶۷۸ لیتر بر ثانیه و در روستا‌ها نیز ۱۴۰۰ لیتر بر ثانیه می‌باشد.

محمد فرهاد با بیان اینکه در تابستان پیش رو احتمال تنش آبی در شهر‌های سقز و دیواندره پررنگتر است، افزود: تصفیه خانه آب شهر دیواندره با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل است تا هم شهر دیواندره و هم ۷۵ روستای مجتمع اوباتو از آن بهره‌مند گردند؛ همچنین ۲۴۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل خط انتقال آب به شهر سقز با هدف تأمین آب پایدار نیاز است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری منابع آبی مدیرعامل شرکت شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق