Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:27:59 GMT

جذب 650 سفیر مراقب بهداشت در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۲۶۷

جذب 650 سفیر مراقب بهداشت در سال گذشته

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه هزار و 650 مراقب بهداشت را در سال گذشته جذب شدند گفت: کتاب بهداشت و سلامت در پایه دوازدهم تدوین شده و تمام دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند یکی از دروس بهداشت و سلامت است که از آن آزمون گرفته می‌شود.

به گزارش برنا؛ مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت باحضور معاونان و مدیران کل وزارت آموزش وپرورش و بهداشت ، برگزارخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صبح امروز دو شنبه ۲۴ خرداد برگزار شد.

مهرزاد حمیدی، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشحالم که امروز زمینه ارایه گزارشات فعالیت‌ها از زمان شیوع کرونا با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت آغاز شد.امروز در ایام دهه کرامت و روز دختر بر خودم واجب میدانم که این روز را به دختران و مدافعان سلامت تبریک عرض میکنم.

او افزود: نحوه آموزش و نوع زبان کودکان موثر است تا بتوانند همسالان خود را آموزش دهند. بایدجنبش ارزشمند سفیران سلامت در ارتباط با ابلاغ و رساندن آموزه‌های سلامت در کشور مدون و در تاریخ ثبت شود.

حمیدی بیان کرد: 300 هزار اثر محصول فرهنگی و آموزشی ارزش دارد تا در بخش‌های مختلف نقاشی، دلنوشته و آثار فرهنگی به صورت مجلد چاپ شود ما آمادگی داریم با همکاری وزارت بهداشت این آثار مستند شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خاصی را در حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان انجام دادیم در همین سالن اخیرا موافقت نامه ای بین 2 وزارت خانه مبادله شد و این موضوع وسعت گرفت یکی از محورهای همکاری این موافقت نامه ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود تا بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هزار و 650 مراقب بهداشت را در سال گذشته جذب شدند گفت: کتاب بهداشت و سلامت در پایه دوازدهم تدوین شده و تمام دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند یکی از دروس مورد امتحانی آنها  بهداشت و سلامت است.

حمیدی بیان کرد: بیش از یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت فعال داریم و در شبکه شاد کانال‌های مختلفی را در حوزه بهداشت راه اندازی کردیم که محتوای ارزشمندی آماده شده است تا بارگذاری شود. کانال بهداشت، تغذیه و سبک زندگی سالم، آموزش منابع انسانی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، کنترل وزن و چاقی از جمله کانال‌های ایجاد شده در شاد است.

او از تاکید بر آموزش خانواده‌ها در بحث خود مراقبتی کرونا در شبکه شاد خبر داد و افزود: درباره توانمندسازی والدین نیز فعالیت‌های ویژه ای صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری امتحانات را نیز با کمک وزارت بهداشت داشتیم؛ افرادی که دغدغه دارند باید سالن‌های برگزاری امتحانات را ببینند از همکاری سازمان یافته وزارت بهداشت باید در این راستا تشکر کرد.

حمیدی در پایان نیز تصریح کرد: برای برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس همکاری با وزارت بهداشت صورت گرفته است که تصمیمات لازم در این باره اتخاذ خواهد شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش مراقب سلامت بهداشت و سلامت آموزش و پرورش وزارت آموزش وزارت بهداشت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت