Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:38:04 GMT

۳ صیاد مفقود شده در آب‌های جزیره سیری نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۳۳۲

۳ صیاد مفقود شده در آب‌های جزیره سیری نجات یافتند

گروه استان‌ها- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه صیاد مفقود شده توسط گروه‌های امداد و نجات دریایی در محدوده ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری خبر داد و گفت: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی عامل اصلی بروز این اتفاق بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته 23 خرداد ماه درساعت 16:30 گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری به مرکز جسجو و نجات دریایی استان واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قایق صیادی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی دریا روی نموده بود بدلیل اتمام سوخت و‌نقص فنی در موتور اسیر امواج و باد شدید، در دریا سرگردان و به نقطه نامعلومی رانده شده بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با بیان اینکه بدلیل قطع ارتباط تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبوده خاطر نشان کرد: با طرح الگوی جستجو درجهت سرعت باد و جریان آب سریعا یک فروند شناور (ناجی 16) از بندرلنگه و فروند دوم (ناجی 11) از ابوموسی و نیز دو فروندشناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند.

مکی زاده رانده شدن قایق یاد شده را به خارج از آب‌های حاکمیتی یکی از فرضیات عنوان کرد و گفت: به همین منظور عملیات نجات به دشواری در سطح وسیع تا محدوده مرزی با کشور امارات امتداد یافت.

این مقام مسئول گفت: با مشارکت همه یگان‌های اعزامی خوشبختانه نفرات در محدوده 12 مایلی جنوب شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از غروب آفتاب در ساعت 19:15 دقیقه توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و ‌سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

به گفته مکی زاده عواملی نظیر بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی، عدم بهره گیری از سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی و همچنین به همراه نداشتن سوخت کافی مهم‌ترین مخاطراتی است که دریانوردان بویژه دریانوردان شناورهای سبک را تهدید می‌کند.

یک فروند شناور پاکستانی در بندر چابهار قرنطینه شدشناورهای استاندارد جایگزین شناورهای سنتی استان بوشهر می‌شودفرمانده مرزبانی ناجا: بیش از 30 فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف شد

انتهای پیام/864

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جزیره سیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: از بین هزار و صد اثر دریافتی به این جشنواره، ۶۰۰ اثر به علت غیرمرتبط بودن، ضعیف بودن در اجرا و ارائه اثر به جشنواره‌های مشابه از قبل داوری خارج شدند.

صیادی افزود: داوران از بین ۵۰۰ اثر باقیماند، ۳ اثر در هر بخش را حائز رتبه برتر اعلام کردند.

وی همچنین گفت: علاقمندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند همچنین گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است داوری آثار این دوره از جشنواره با موضوعات طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) از اول تا هفتم اردیبهشت در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت