Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ستاد اصلاح‌طلبان تحول‌خواه حامی آیت‌الله رئیسی بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: از نظر ما توجه به ظرفیت‌های برجسته اجرایی و مردمی جناب آیت‌الله رئیسی و گفتگو و همکاری فعال با ایشان برای حل مشکلات اساسی کشور، به‌ویژه در زمینه‌های رفع پایدار تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، مبارزه ملی با فساد و تبعیض، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی آحاد مردم و حمایت از حق مالکیت و امنیت سرمایه کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی، اهمیتی اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خدا
بیانیه تحلیلی ستاد اصلاح‌طلبان تحول‌خواه حامی آیت‌الله رئیسی

جنبش اصلاح‌گری و تحول‌خواهی ایرانیان از زمانی که میرزا ابوالقاسم قائم‌مقام، کمر همت به مبارزه با رشوه‌خواری کارگزاران حکومتی و نفوذ قدرت‌های خارجی در ارکان تصمیم‌گیری کشور بست تا زمانی که میرزا تقی‌خان امیرکبیر با تاسیس دارالفنون و حذف القاب اشرافی و مبارزه با زورگویی و فساد برخی درباریان، برنامه تحول بنیادین را پی گرفت و از زمانی که انقلابیون مشروطه‌خواه برای تاسیس عدالتخانه و مجلس شورای ملی پای در میدان اصلاح و تحول‌ نهادند تا زمانی که مرحوم مدرس در مقابل استبداد رضاخانی سینه سپر کرد و از زمان ابتکار دکتر مصدق و شکل‌گیری نهضت ملی شدن نفت برای خلع ید بیگانگان از ثروت ملی ایرانیان تا انقلاب شکوهمند اسلامی و دوم خرداد، مسیر پر فراز و نشیبی را پیموده است. 

دو سده پیشینه باشکوه تحول‌خواهی و تجربه گرانقدر تاریخی مردم ایران در احقاق حقوق اساسی خود به آنها آموخته است که تحول، پیشرفت و اعتلای ایران جز در بستر صبر و تفاهم و اجماع ملیِ برآمده از گفتگو بین نیروهای موثر اجتماعی و سیاسی امکان‌پذیر نخواهد بود. بزرگترین آفت اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی، یاس و ناامیدی و کناره‌جویی از کنشگری در متن وقایع و تحولاتی است که با سرنوشت یکایک ایرانیان سر و کار دارد.

اکنون که کشور از یکسو به دلیل خسارت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و از سوی دیگر به سبب ناکارآمدی، فساد و غفلت بخش قابل توجهی از ارکان قدرت از تقدم منافع ملی و مردم بر منافع گروهی، در شرایط اسفبار و شکننده¬ای گرفتار شده¬است، ایران بیش از هر چیز نیازمند وفاق ملی برای غلبه بر بحران¬های جاری و پیش‌رو است.

با این وجود اقداماتی نظیر رفتارهای اخیر شورای نگهبان که  اعتراض و گلایه به‌حق گروه‌ای موثری از جامعه به دلیل حذف نمایندگان آنها از عرصه انتخابات را بدنبال داشته، برای جمهور مردم و نخبگان نگران کننده است چرا که چنین رفتارهایی اگر با سرخوردگی و قهر مضاعف مردم با صندوق‌های رای همراه شود به هیچ وجه سازگار با منافع کلان ملی نخواهدبود و در نهایت محصول آن جز افزایش فاصله بین بخش‌های مهمی از مردم و حاکمیت نیست.

علی‌رغم وجود چنین مشکلات ساختاری، از نظر ما برون‌رفت کشور از بحران‌ها و ابربحران‌های متعدد جز با توافق بر سر اولویت‌های اساسی و مهم اجرایی کشور در سیاست داخلی و خارجی از جمله اجماع ملی بر سر یک برنامه معین تنش‌زدایی و تعامل بین‌المللی و مبارزه سراسری با فساد و ناکارآمدی امکان‌پذیر نیست. در این مسیر جناب آقای رئیسی به عنوان یکی از نامزدهای برجسته و اخلاق‌گرای حاضر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، ضمن برشمردن ویژگی‌های دولت مطلوب خود، بر رفع تحریم‌ها، تضمین حقوق اساسی همه ایرانیان دربرگیرنده آزادی بیان و قلم و مبارزه فراگیر و غیرجناحی با فساد تاکید کرده و تحقق آن را جز با عبور از رفتارهای قبیله‌ای میسر نمی‌دانند: "تغییرات جزیی و پنهان کردن مسائل اصلی مردم در تعارفات سیاسی و زدوبندهای جناحی، دردی را دوا نمی‌کند.

مردم از انتخابات به دنبال این نیستند که فرد یا گروهی از صندلی قدرت بلند شود و قبیله دیگری با نشستن به جای آنها، امکانات کشور را بین خود تقسیم کنند. نتیجه انتخابات باید «تحول» واقعی یعنی بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم باشد." ( از بیانیه اعلام حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات) با عنایت به فرازهای پیش گفته از بیانیه ایشان و با عطف توجه به عملکرد ارزشمند آیت‌الله رییسی در سال‌های اخیر مسئولیت عالی در قوه قضاییه در مبارزه با فساد و تحقق عدالت، به نظر می‌رسد که در میان کاندیداهای موجود ایشان می‌تواند در صورت دردست گرفتن مقتدرانه سکان اجرایی کشور، با ایجاد اجماع حداکثری و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های در دسترس در ساختار حقوقی و حقیقی قدرت، برای رفع تحریم‌های ظالمانه و بهبود تدریجی شرایط زندگی همه ایرانیان با بازآفرینی و تقویت اقتصاد ملی، کوشش و اقدام موثر نماید.

براین اساس ضمن اعلام تاسیس "ستاد اصلاح‌طلبان تحول‌خواه حامی آیت‌الله رئیسی"، دست همه مردم فهیم و دلسوز ایران بخصوص دلبستگان به آرمان‌های جنبش تحول‌خواهی و اصلاحات را برای پیوستن به این کمپین ملی می‌فشاریم و مسئولانه به همفکران اصلاح‌طلب پیشنهاد می‌نماییم نسبت به رویه‌های جاری خود تامل مجدد و تجدید نظر نمایند و به همه فرصت‌ها و امکان‌های اصلاح‌گری موجود با دقت و مبتنی بر اصول و روش‌های بنیادین اصلاح‌طلبی به صورت‌ واقع‌بینانه نظر بیاندازند. در این چارچوب اکیدا درخواست داریم از راهبردهای رقیب‌هراسانه خودداری نموده و از تعمیق شکاف در میان مردم بپرهیزند.

از نظر ما توجه به ظرفیت‌های برجسته اجرایی و مردمی جناب آیت‌الله رئیسی و گفتگو و همکاری فعال با ایشان برای حل مشکلات اساسی کشور، به‌ویژه در زمینه‌های رفع پایدار تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، مبارزه ملی با فساد و تبعیض، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی آحاد مردم و حمایت از حق مالکیت و امنیت سرمایه کارآفرینان و تولیدکنندگان ایرانی، اهمیتی اساسی دارد.

  تاکید می‌نماییم این حمایت، از هم‌اکنون ، و در صورت پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری، تا هر زمانی که ایشان نسبت به حل مشکلات اساسی مردم و اقدام در چارچوب دولتِ مستقلِ حامیِ حقوقِ همه ایرانیان برای رسیدن به ایرانی قوی اهتمام ورزد، با جدیت ادامه خواهد داشت.

در پایان تمام هموطنان رنج‌دیده و خسته اما آگاه و پُرکرامت  را به حفظ امید به صندوق رای و اعمال حق حاکمیت با شرکت در انتخابات پیش‌رو، دعوت نموده و آرزوی گشایش حداکثری مشکلات کشور در این مسیر و در آینده‌ای نزدیک را داریم.

یا رب از ابر هدایت برسان بارانی/
پیش‌تر زانکه چو گردی ز میان برخیزیم!

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی اصلاح طلبان تحول ایرانیان تحریم های ظالمانه آیت الله رئیسی بین المللی تحول خواهی تحول خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند

رئیس شورای شهر تهران گفت: تمام شوراها باید برنامه‌ریزی کنند تا مشارکت مردم در همه امور به حداکثر برسد و از این ظرفیت عظیم استفاده کنند؛ اگر مردم پای‌کار باشند بسیاری از مشکلات را حل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ مهدی چمران در همایش روز ملی شوراها که با حضور مسئولان کشوری، مدیران شهری و بیش از دوهزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان‌ها برگزار شد، با بیان اینکه شوراها نمایندگان صادق مردم در عرصه حکمرانی کشور هستند، اظهار کرد: اصول ۱۰۱ و ۱۰۶ قانون اساسی به طور محرز به ضرورت فعالیت نظام شورایی در کشور اشاره دارد و در بند ۱۰۳ قانون اساسی هم تأکید می‌شود که مسئولان در بخش‌های حاکمیتی اعم از استاندار، شهردار و فرماندار، باید تابع قوانینی باشد که در شوراها به تصویب می رسند.

وی افزود: در این میان، اهمیت شوراهای محلی هم کم از مجلس شورای اسلامی نیست. شوراهای اسلامی شهر و روستا، پارلمان‌های محلی و انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند که ارتباط بی‌واسطه و تنگاتنگی با مردم در هر بخش، شهر و استان دارند. در قانون، نظارت در مقیاس محلی و ملی بر عهده شوراها گذاشته شده و در ساحت‌های گوناگون همچون فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست، این منتخبان ملت در شوراهای محلی هستند که به‌عنوان ناظر شایسته از طرف قانون معین شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده‌ای است که امروزه ضرورت آن در سطح کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می‌شود. مدیریت یکپارچه هم دو رُکن اساسی دارند؛ یکی در گرو کار درست و منطقی نمایندگان شوراهای اسلامی است که جز خدمت به مردم دغدغه دیگری نداشته باشند و رُکن دوم هم ناظر بر همکاری مسئولان دولتی و قضائی است که همراه و همگام با نمایندگان مردم باشند.

وی ادامه داد: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده که می‌توانست توسط نمایندگان مردم در نظام شورایی کشور اصلاح شود اما اکنون گرفتار این مسائل هستیم و باید این چالش برطرف شود.

چمران تصریح کرد: متأسفانه امروزه شاهدیم از بین ۱۲۶ هزار نماینده‌ای که امروزه در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، برخی افراد گاهی اوقات گرفتار هوا و هوس‌های نفسانی خود می‌شوند و دست به تخطی از قوانین و سرپیچی از سوگندی می‌زنند که با خدا، خون شهیدان و مردم دارند. بنده بیش از دو دهه است که در نظام شورایی کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت دارم و از روی تجربه مشاهداتی که به چشم دیده‌ام، این را به شما برادران و خواهران عزیز می‌گویم که اگر کار خالصانه و مخلصانه باشد، برکت الهی هم پشتیبان آن خواهد شد.

قانون شوراها باید اصلاح شود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه این همایش با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور گفت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است. این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضائیه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

کد خبر 750201

دیگر خبرها

  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود