Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@13:12:20 GMT

اولین توافق فوری و سریع بایدن با بنت درباره ایران!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۵۰۲

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که بایدن با بنت گفت و گوی تلفنی داشته و رییس جمهوری آمریکا انتصاب بنت به نخست وزیری رژیم صهیونیستی راتبریک گفته است.

تبریک فوری بایدن به  بنت نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در حالی رسانه ای شده است که رییس جمهوری آمریکا پس از ورود به کاخ سفید در یک تامل معنا دار و پس از یک ماه با نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل ارتباط تلفنی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، بایدن ابراز داشت که قصد تعمیق همکاری بین آمریکا و اسرائیل بر سر بسیاری از چالش ها و فرصت های پیش روی منطقه خاورمیانه دارد.
کاخ سفید با اشاره به گفت و گوی تلفنی بایدن و بنت افزود: این رهبران توافق کردند که آنها و تیمشان به صورت نزدیک در مورد تمام مسائل مرتبط با امنیت منطقه از جمله ایران رایزنی می کنند.
درحالیکه هیچ کدام از دولت های آمریکا تا کنون در جهت منافع فلسطینی ها گام برنداشته و به سود رژیم اشغالگر صهیونیستی کار کردند، بایدن در این تماس تلفنی گفته که دولت وی قصد دارد به شکل نزدیک با دولت اسراییل برای پیشبرد صلح، امنیت و رفاه برای اسراییلی ها و فلسطینی ها همکاری کند.   
بنت رهبر حزب یمینا با یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید با گردهم آوردن افراد مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین در یک ائتلاف به ۱۲ سال نخست وزیری وی پایان داده و یک کابینه با حضور طیف های مختلف سیاسی تشکیل دادند. 
طبق توافق تشکیل کابینه جدید نخست وزیری به صورت چرخشی بین بنت و لاپید است بدین گونه که بنت تا سال ۲۰۲۳ به عنوان نخست وزیر و لاپید به عنوان وزیر خارجه نقش آفرینی می کنند و در دوره دوم لاپید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق