Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:50:00 GMT

هشدار درباره خشک شدن جنگل‌های ارسباران

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۶۱۶

هشدار درباره خشک شدن جنگل‌های ارسباران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عباس‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  در دیدار با امام جمعه تبریز گفت: انسان در هر موقعیتی باید به محیط زیست توجه کند، در غیر این صورت زندگی بشر تهدید می‌شود.

او با بیان اینکه در قرن گذشته به محیط زیست توجه نشد و امروزه شاهد آسیب‌های جدی وارد شده به طبعیت هستیم، گفت: درست است که تغییرات اقلیمی همچون خشک شدن تالاب ها، آتش سوزی جنگل، کم آبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در هر نقطه از کره زمین اتفاق می‌افتد و جزو توالی اکوسیستم است، اما این موضوع زمانی خطرناک می‌شود که دخالت انسان باعث تغییرات اقلیمی شود، اما اثرات مخرب زیست محیطی که بشر باعث آن است به مرور زمان انقراض ذخایر ژنتیکی در کره زمین چه گیاهی چه جانوری، سیل‌های ویرانگر، خشکسالی‌های گسترده، گرم شدن کره زمین، را در پی خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به آفت پروانه دم قهوه‌ای که جنگل‌های ارسباران را فرا گرفته است، گفت: اگر آب نباشد درختان جنگلی به مرور زمان خشک می‌شوند، چرا که در اصطلاح عامیانه انگل‌ها و حشرات شیره درختان را می‌کشند و درختان انرژی بیشتری برای دسترسی به آب زیر زمینی صرف می‌کنند و از این رو به مرور زمان درخت خشک می‌شوند، اگر این روند ادامه پیدا کنند جنگل‌های ارسباران نیز مرور از میان می‌روند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره محیط زیست جنگل های ارسباران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار