Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@05:53:41 GMT

خوان هفتم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۷۹۹

خوان هفتم

اسکوچیچ از زمان قبول هدایت تیم‌ ملی شش پیروزی پیاپی کسب کرده و حالا به خوان هفتم رسیده؛ به جایی که عراق، در سرنوشت‌سازترین بازی دوران کاری او انتظارش را می‌کشد. آیا مربی کروات خوان هفتم را هم پاس خواهد کرد؟

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:‌ «بعد از یک‌ سال ‌و نیم خانه‌نشینی به‌ خاطر ویروس کرونا حالا دراگان اسکوچیچ در حال لذت‌بردن از بزرگ‌ترین شغل عمرش است؛ سرمربیگری تیم‌ ملی ایران! بهمن‌ ماه ۹۸ که او به‌ طور ناگهانی به عنوان سرمربی تیم‌ ملی برگزیده شد، بسیاری نسبت به این انتخاب موضع گرفتند و هنوز هم نقدها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت هم همین است که اسکوچیچ با سرمربیان خارجی قبلی تیم‌ ملی اختلاف سطح فاحشی دارد اما به هر حال او این روزها نتایج خوبی می‌گیرد و بدون تعارف اگر موفق به بالابردن تیم‌ ملی از این مرحله شود، حسابی به اعتبار کارنامه‌اش اضافه خواهد کرد. اسکوچیچ از زمان قبول هدایت تیم‌ ملی شش پیروزی پیاپی کسب کرده و حالا به خوان هفتم رسیده؛ به جایی که عراق، در سرنوشت‌سازترین بازی دوران کاری او انتظارش را می‌کشد. آیا مربی کروات خوان هفتم را هم پاس خواهد کرد؟

بهتر از کی‌روش و برانکو

دراگان اسکوچیچ تا اینجا کارنامه صد درصد پیروزی روی نیمکت تیم‌ ملی به‌ جا گذاشته است. او ابتدا در سه مسابقه دوستانه موفق به شکست ازبکستان، بوسنی و سوریه شد و سپس در سه دیدار رسمی هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج را شکست داد. از این نظر در سی سال گذشته هیچکدام از مربیان تیم‌ ملی در شش بازی نخست به اندازه اسکوچیچ امتیاز جمع نکرده‌اند. با این حال می‌دانیم که حساب مسابقات دوستانه جداست و حتی اگر تیم خوبی مثل بوسنی را هم ببرید، خیلی اتفاق مهمی رخ نداده است. دو بازی رسمی برابر هنگ‌کنگ و کامبوج هم شرایط مشابهی دارند و نباید خیلی روی آنها حساب کرد اما پیروزی بر بحرین ارزش کلیدی داشت و یک پوئن بزرگ برای مربی کروات به شمار می‌آید. با همان پیروزی بخت‌های صعود ایران به مرحله بعدی زنده ماند و نیز حذف بحرین که با هزار مکافات میزبانی دور برگشت را گرفت، تقریبا قطعی شده است. نیازی به توضیح نیست که ما از حذف بحرین به اندازه صعود احتمالی خودمان لذت می‌بریم!

جبران افتضاح ویلموتس

بدون کوچک‌ترین تردید یکی از بدترین انتخاب‌های تاریخ فوتبال ایران، عقد قرارداد با مارک ویلموتس بود؛ سرمربی بلژیکی که دو میلیون یورو دستمزد گرفت، به اندازه شش میلیون یوروی دیگر حکم دریافت غرامت از فدراسیون را در دست دارد و با دو باخت مفتضحانه برابر بحرین و عراق، تیم‌ ملی را در این دام بزرگ انداخت. قاعدتا بازی‌های این مرحله نباید این قدر سخت می‌شد اما بدشانسی در قرعه‌کشی و بعد هم بی‌تعهدی ویلموتس، تیم ملی را تا آستانه حذف زودرس پیش برد و هنوز هم خطر به شدت تهدیدمان می‌کند. در چنین شرایطی اگر دراگان اسکوچیچ بتواند گره کار تیم‌ ملی را باز کند و ما را به مرحله بعد برساند، در حقیقت بخش فنی افتضاح ویلموتس را کاملا جبران کرده است. بخش مالی داستان که متاسفانه تحمیل یک هزینه هنگفت به فوتبال کشور بود و احتمالا از جیب مردم پرداخت خواهد شد که غیر قابل جبران است اما بازگشت به مسیر جام‌ جهانی لااقل جلوی ضرر بیشتر را می‌گیرد.

شب سرنوشت‌ساز

بازی سه‌شنبه شب  با عراق اما فقط برای فوتبال ایران حیثیتی و سرنوشت‌ساز نیست، بلکه مهم‌ترین نقش را در کارنامه مربی کروات ایفا می‌کند. دراگان اسکوچیچ ۵۲ ساله در تمام دوران کارش صرفا سرمربی تیم‌های متوسط بوده؛ از دو باشگاه کم‌نام و نشان در کرواسی و اسلوونی تا العربی کویت، النصر عربستان، ملوان و فولاد و نفت در لیگ برتر و حتی خونه‌به‌خونه بابل در دسته اول کشور! خیلی از کسانی که با اسکوچیچ کار کرده‌اند از علاقه او به کارش و نیز دانش فوتبالی این مربی تمجید می‌کنند اما واقعا این که چنین آدمی با این کارنامه چطور سر از نیمکت تیم‌ ملی درآورده هنوز جزو عجایب روزگار است. با این همه دراگان می‌تواند با موفقیت در مسابقه با عراق کارنامه‌اش را زیر و رو کند. اگر تیم کشورمان به مرحله بعد نرسد، او به احتمال زیاد عزل خواهد شد و باز باید به یکی از همان تیم‌های معمولی برگردد اما صعود ایران مسلما «سطح» شغلی اسکوچیچ را ارتقا خواهد داد. آیا مرد کروات، به سلامت از خوان هفتم عبور می‌کند؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي فوتبال ايران دراگان اسکوچیچ دراگان اسکوچیچ مربی کروات خوان هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل

« سرایا الاشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» ( ایلات) در سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی بحرین امروز ( شنبه ) با صدور بیانیه ای افزود: این حمله پهپادی روز پنجشنبه ۲ مه میلادی ( ۱۳ اردیبهشت) به وسیله پهپاد و در حمایت از مردم مقاوم غزه انجام شد.

در این بیانیه آمده است که عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم اسرائیل تا رفع محاصره و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه، متوقف نخواهد شد.

پیشتر نیز «سرایا الاشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین روز سه شنبه هفته گذشته با صدور اعلامیه ای، از حمله پهپادی به بندر ایلات خبر داده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | مرگ جادو و جشن کلیولند با کامبک تاریخی
  • مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • گوتی داغ رئیس بارسلونا را تازه کرد!
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • بسکتبال NBA | ما بازی هفتم می‌خواهیم!
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز