Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه دوره ترامپ در مصاحبه‌ای درباره نشست بایدن با رهبران جهان در نشست گروه هفت و آنچه از نشست رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین انتظار میرود، صحبت کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی گفت، زمانی که شنید دولت بایدن درباره "بازگرداندن ایالات متحده" صحبت میکند، او تاکید کرد که آنها درباره بازگرداندن ایالات متحده به سالهای دولت اوباما حرف میزنند که "آمریکا ضعیف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

کریس والاس، مجری فاکس نیوز از پامپئو خواست تا به مصاحبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه کنونی آمریکا که اندکی پیش از آن پخش شد واکنش نشان دهد و بعد پامپئو گفت که دولت بایدن دارد ایالات متحده را به سمت سالهای حضور اوباما میبرد.

پامپئو گفت: خب به طور کلی وقتی شنیدم این دولت درباره بازگرداندن آمریکا صحبت میکند، در واقع درباره بازگرداندن به چیزی حرف میزند که باراک اوباما برای هشت سال انجام داد و آمریکا ضعیف بود.

او افزود: ممکن است ما مورد پسند واقع بشویم... خیلی از مردم درباره اینکه چقدر اوقات خوشی را در جی ۷ گذراندند، صحبت میکنند، همه رئیس جمهور بایدن را دوست دارند. آنچه اهمیت دارد، این نیست که آنها آمریکا را دوست دارند، بلکه این است که آنها به ما احترام بگذارند و اینکه ما نتایج خوبی برای مردم آمریکا داشته باشیم. ما باید روی چیزهایی تمرکز کنیم که بیشتر برای آمریکا اهمیت دارد.

پامپئو در ادامه با ابراز نگرانی درباره بحث تغییر اقلیمی که در صدر دستورکار گروه ۷ قرار داشت، گفت سیاستهایی نظیر توافق سبز جدید زندگی را برای آمریکایی‌ها بهتر نمی‌کند.

در ادامه این مصاحبه، مایک پامپئو تاکید کرد که چگونه بایدن ۱۰ هزار شغل را با خط لوله کی‌استون ایکس.ال در آمریکا از بین برد اما اجازه داد تا روند ساخت خط لوله روسی نورد استریم ۲ ادامه یابد. شرکت تی.سی انرژی که مالک خط لوله کی‌استون ایکس.ال است، در روزهای اخیر از لغو این پروژه خبر داد.

پامپئو گفت: آنها به خط لوله روسی که قلب زیرساخت انرژی اروپا را تهدید میکند، اجازه کار دادند و البته میتوانیم به حملات سایبری علیه خط لوله کلونیال هم اشاره کنیم. رئیس جمهور ترامپ و تیم ما درباره اینکه واکنش ما به حملات سایبری چه خواهد بود، خیلی شفاف بودیم. ما تغییر کردیم. این یک ایده کاملا مسخره است اما ما قوانینی که به ما اجازه میدهند تا به این حملات واکنش نشان دهیم، تغییر دادیم. امیدوارم دولت بایدن از ابزارهایی که ما فراهم کردیم، استفاده کند.   

پیشتر همچنین شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که لابی‌گرهای خط لوله نورد استریم به جلب حمایت برای نامزدی بلینکن برای پست وزارت خارجه آمریکا کمک کردند.

 

برنا/

برچسب ها: بایدن ، آمریکا ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OQU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بایدن آمریکا بازارنیوز خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح

گروهی متشکل از ۵۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت وی خواستند تا از همه ابزارهای موجود برای منصرف کردن تل‌آویو از آغاز عملیات تهاجمی در رفح استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در این نامه آمده است: ما با فوریت می‌گوییم تهاجم اسرائیل به رفح در روزهای آینده کاملا غیرقابل قبول است. ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فوراً از ارائه برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به دولت اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که از قبل تایید شده است، خودداری کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها از جمله در روز سه شنبه تاکید کرده که ارتش این رژیم برای جنگ با سازمان فلسطینی حماس با یا بدون توافق بر سر اسرا وارد رفح خواهد شد.

نتانیاهو گفته: «اسرائیل چاره دیگری جز ورود به رفح ندارد.» در نامه قانون‌گذاران آمریکایی به دولت بایدن آمده است که «دولت اسرائیل طرحی معتبر و قابل اجرا برای محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات احتمالی در رفح، آنگونه که دولت بایدن درخواست کرده است، ارائه نکرده است.»

در این نامه آمده است که حمله به رفح خطر بازگرداندن منطقه به آستانه یک درگیری گسترده‌تر را دارد.

در اوایل این هفته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که عملیات در رفح یک «تشدید غیرقابل تحمل» خواهد بود که هزاران غیرنظامی را کشته و صدها هزار نفر دیگر را مجبور به فرار خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تل‌آویو خواسته که حمله‌ای به رفح انجام ندهد.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه گزارش دادند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل‌آویو پیام داده که حمله به رفح می‌تواند مانع از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح