Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@15:25:58 GMT

سرنوشت نتانیاهو چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۳۴۳۷

سرنوشت نتانیاهو چه می‌شود؟

با پایان ۱۲ سال حکومت بنیامین نتانیاهو و تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی با ریاست نفتالی بنت سوالاتی درباره سرنوشت نتانیاهو در رابطه با پرونده‌های فساد پیش می‌آید.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، یکشنبه کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) به دولت ائتلافی نفتالی بنت، رهبر حزب "یمینا" و یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست" رأی اعتماد داد و به این ترتیب ۱۲ سال حکومت بنیامین نتانیاهو به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نتانیاهو رهبر حزب لیکود و رهبر مخالفان است و این سوال مطرح است که سرنوشت رکورد دار نخست وزیری در اسرائیل چه می‌شود؟

پرونده‌های فساد
به گفته امجد العمری، روزنامه‌ نگار متخصص امور اسرائیل، برکناری نتانیاهو ابعاد جدیدی در عرصه سیاسی این رژیم خواهد داشت. عدم حضور نتانیاهو در کرسی نخست وزیری او را از کارشکنی در محاکمه‌اش در پرونده‌های فساد منع نخواهد کرد.

نتانیاهو از ۲۰۲۰ در سه پرونده فساد به اتهام گرفتن رشوه، خیانت در امانت و حیله گری محاکمه می‌شود اما او تمام این اتهامات را رد کرده است.

این روزنامه نگار نوشت: نتانیاهو در طول سال‌های گذشته از پستش برای کارشکنی در محاکمه استفاده کرد و از شرایط به دلیل کرونا بهره برداری کرد. اما اکنون محاکمه وی در پرونده‌های فساد سرعت خواهد گرفت. او اکنون تنها یک عضو کنست است که هیچ قدرت سیاسی ندارد.

نتانیاهو با موانع داخلی در سطح ائتلاف‌ها با احزاب راست گرا یا در سطح حزب لیکود روبرو خواهد شد. او با رقابت شدیدی در حزب لیکود مواجه است. افرادی هستند که برای سرنگونی او تلاش می‌کنند که از جمله مهم ترین آن‌ها یسرائیل کاتس(وزیر دارایی دولت سابق) و نیر برکات، رئیس سابق شهرداری قدس هستند.

نتانیاهو طی جلسه روز یکشنبه کنست اعلام کرد که به حیات سیاسی ادامه می‌دهد و برای سرنگونی دولت بنت-لاپید در سریع ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد.

العمری گفت که آینده سیاسی نتانیاهو با تسریع در محاکمه‌اش در بوته آزمون قرار گرفته است.

شکست دولت جدید
اما عادل شدید، کارشناس امور رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا به مرحله‌ای نرسد که در آن به دلیل پرونده‌های فساد بازداشت شود. عدم بازداشت او ایجاب می‌کند که نتانیاهو در انتخابات آتی از طریق به شکست کشاندن و سرنگونی دولت کنونی به پست نخست وزیری بازگردد. نتانیاهو قبلا هم رهبر مخالفان و کارشناس امور سیاسی بوده و از این مهارت در راه رسیدن به اهدافش استفاده خواهد کرد.

وی گفت: دولت کنونی بسیار شکننده است چراکه شامل لیست‌های متناقضی است که تنها وجه اشتراکشان رهایی از دست نتانیاهو است. در صورتی که نتانیاهو در سرنگونی دولت کنونی موفق شود و انتخابات زودهنگام برگزار شود در تشکیل دولت موفق خواهد شد اما تمام گزینه‌ها وارد است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرونده های فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

دولت نتانیاهو پیش از شروع جنگ غزه و از ابتدای روی کار آمدنش در سال ۲۰۲۲ به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد به طوریکه تظاهرات‌های بی‌سابقه علیه دولتش در شهرهای بزرگ نظیر تل‌آویو و اورشلیم (قدس) شکل گرفت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مهدی بختیاری در یادداشتی نوشت: با گذشت 208 روز از آغاز جنگ غزه، موج ضدصهیونیستی بیش از پیش در کشورهای مختلف جهان گسترده شده است. اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های مهم و بزرگ آمریکا و تظاهرات‌ بی‌سابقه دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها در حمایت از مردم غزه و مخالفت با جنایت‌های اسرائیل در جنگ اخیر - که با سرکوب شدید پلیس آمریکا همراه شده است - را نباید دست‌کم گرفت.

آمریکا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است که در طول چند دهه گذشته هیچگاه چتر حمایت‌های بی‌دریغش چه در عرصه سیاسی و بین‌المللی، چه اقتصادی و چه تکنولوژیک و نظامی، یک روز هم از سر این رژیم جمع نشده است.

آمریکا با باز گذاشتن دست اسرائیل در انجام هرگونه جنایت و حمایت از آن در مجامع بین‌المللی شریک جرم اصلی آنهاست و دستش به همان اندازه به خون مسلمانان و مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین آغشته است اما همین دولت جنایتکار آمریکا هم توان جلوگیری از افزایش موج ضدصهیونیستی در کشور خودش را ندارد. جنگ غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع این منطقه که تعدادشان از 40 هزار نفر فراتر رفته (باز هم باید یادآوری کرد بیش از 70 درصد این شهدا را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند) اسرائیل را در افکار عمومی به منفورترین واحد سیاسی جهان تبدیل کرده است.

دولت نتانیاهو پیش از شروع این جنگ و از ابتدای روی کار آمدنش در سال 2022 به یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیاسی و اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی تبدیل شد، به طوری که تظاهرات‌های بی‌سابقه علیه دولتش در شهرهای بزرگ نظیر تل‌آویو و اورشلیم (قدس) شکل گرفت که خواهان سرنگونی دولت مستقر و انتخابات زودهنگام بودند؛ اتفاقی که اسرائیل پیش از آن، 5 سال مداوم با آن درگیر بود.

شروع جنگ غزه و ناتوانی دولت نتانیاهو در تحقق اهدافی که اعلام کرده بود (بویژه آزادی اسرای در دست حماس) بر شدت این مخالفت‌ها افزود و ساکنان سرزمین‌های اشغالی (چه خانواده‌های اسرا و چه سردمداران سیاسی و اپوزیسیون) همگی فقط یک شعار می‌دهند: سقوط دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام. بر این موضوع باید آغاز روند استعفا و برکناری مقصران شکست اسرائیل از حماس در 7 اکتبر را هم افزود که با استعفای «آهارون هالیوا» رئیس آمان (اطلاعات ارتش اسرائیل) آغاز شد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد گسترش آن و درگیر شدن شخصیت‌های مهم‌تری نظیر رئیس ستاد ارتش و دیگران هم باشیم.

موج نفرت از رژیم صهیونیستی امروز نه فقط در سرزمین‌های اشغالی و نفرت از صهیونیسم نه فقط در کشورهای جهان اسلام، بلکه در دیگر نقاط عالم و کشورهای غیراسلامی نیز شکل گرفته است و این موج گسترده نه‌تنها اسرائیل را در جهان منزوی‌تر کرده، بلکه گریبانگیر بزرگ‌ترین حامی آن نیز شده است.

جو بایدن، رئیس دولت فعلی آمریکا رابطه چندان مطلوبی با نتانیاهو ندارد و به نظر می‌رسد فشار افکار عمومی نیز وی را در حمایت‌های همه‌جانبه از این رژیم و جنایاتش (برای مثال در موضوع حمله به رفح) با تردید زیاد مواجه کرده است.

البته همین‌جا باید یادآور شد دولت آمریکا هیچگاه نه حاضر است و نه می‌تواند دست از حمایت اسرائیل بردارد. اسرائیل مهم‌ترین حربه و امتیاز آنها در دل جهان اسلام و غرب آسیاست و اگر آمریکا روزی دست از حمایت رژیم اشغالگر بردارد (که اینچنین نخواهد شد) آن وقت دیگر هیچ کشور متحدی در منطقه روی آمریکا حساب باز نخواهد کرد (این کشورها چگونگی حمایت دولت آمریکا از صربستان، مصر، عراق، لیبی و دیگران را به چشم دیده‌اند).

با این حال به نظر می‌رسد در مقطع فعلی، دولت آمریکا هم حاضر نیست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، همه داشته‌هایش را خرج نتانیاهو کند. رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آخر شورای امنیت سازمان ملل در موضوع آتش‌بس هم از همین جهت قابل تحلیل است.

موجی که امروز در آمریکا برپا شده، ثمره همین حمایت‌های بی‌دریغی است که آمریکا از پول و آبروی مردم کشورش پای خون‌ریزترین رژیم یک قرن اخیر هزینه کرده است؛ موجی که نه آمریکا و نه پلیس قدرتمندش توان جلوگیری از آن و گسترشش به دیگر نقاط این کشور و حتی جهان را نخواهد داشت. گسترش این موج ضدصهیونیستی و همه‌گیر شدن آن در همه جای جهان فقط و فقط از توان یک نفر برمی‌آمد: بنیامین نتانیاهو!

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • کابوس بی‌بی
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح
  • کابوس «بی بی»
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود