Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: دریا فرصت‌های بی نظیری برای کشور در حوزه‌های مختلف فراهم کرده و با الحاق ناوشکن دنا به نداجا عمق راهبردی ایران اسلامی در دفاع از منافع خود در عرصه دریا افزایش یافت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در مراسم پیوست ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین شکار شاهین ایران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش که با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری همراه بود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز آبی به خصوص در جنوب کشور است که فرصت‌های فراوانی برای کشور ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سده‌های گذشته توجه چندانی به دریا نشده بود، اما در نظام اسلامی به ویژه ۲ دهه اخیر شاهد توجه و تدوین برنامه‌های خوبی به آن هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بیان کرد: بدین ترتیب محیط راهبردی نوینی در حال شکل‌گیری است که این مستلزم قدرت دریایی فزاینده‌ای است که این نیاز به قدرت دفاعی پشتیبانی و صنایع دریایی توانمند دارد.

امیر حاتمی اظهار داشت: زمان زیادی از حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدیترانه که توجه همگان را در پی داشت نگذشته امروز شاهد حضور این نیرو در آب‌های دورتر بدون پهلوگیری در سواحل و بنادر هستیم.
وی ادامه داد: ناوشکن دنا بازطراحی ناوشکن‌های کلاس موج است که سرعت و چابکی نیروی دریایی ارتش را در دفاع از منافع کشور افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: این شناور توان همراهی و حفاظت از شناور‌ها و یگان‌های مختلف را دارد و نیروی دریایی با برخورداری از این ناو نقش ایران را در تامین امنیت دریا بیش از گذشته فراهم می‌کند.

امیر حاتمی افزود: پیام ما به کشور‌های منطقه و جهان صلح و دوستی است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده شریکی مطمئن و دوستی شفیق است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع در چهار سال گذشته ۱۱۰ فروند شناور به نیرو‌های مسلح تحویل داده و در تجهیز ناجا هم ۱۲ شناور حیدر تحویل داده است.

ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین شکار شاهین ایران با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور فرمانده کل ارتش، وزیردفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش روز دوشنبه در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع نیروی دریایی ارتش دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح نیروی دریایی ارتش وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود، ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار ما از کشور‌های دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

امیر آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تأکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار و تحریم کشور‌های غربی علیه این کشور، «مینسک» آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم