Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات انتخابات الجزایر اعلام کرد، نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد. این درحالی است که جنبش "انجمن صلح" در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزبش در بیشتر استان‌ها و در میان اقلیت‌ها در صدر نتایج قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، محمد شرفی، رئیس هیات انتخابات الجزایر در تلویزیون این کشور اظهار کرد: نتایج انتخابات پارلمانی الجزایر که در آن کمتر از یک سوم واجدین شرایط شرکت کردند، ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرفی گفت: انتخابات در شرایط خوبی برگزار شد و رای‌دهندگان توانستند به راحتی در انتخابات شرکت کرده و مناسب‌ترین کاندیدا را برای خدمت به الجزایر انتخاب کردند.

برخی چهره‌های سیاسی الجزایر اعلام کردند، میزان استقبال از رای‌گیری ۳۰.۲ درصد بود که به عنوان پایین‌ترین سطح ثبت شده در انتخابات پارلمانی الجزایر قابل قبول بود.

حامیان جنبش اعتراضات مردمی الجزایر اعلام کردند: اعتراض نشان‌دهنده این است که حاکمیت فاقد مشروعیت است.

مسؤولان الجزایر هفته گذشته چند روزنامه‌نگار برجسته این کشور به نام‌های خالد درارنی،  احسان القاضی و کریم طابو را بازداشت کردند که روز شنبه آنها را آزاد کردند.

از سوی دیگر، عبد الرزاق مقری، رئیس جنبش "انجمن صلح" با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک مدعی شد که حزبش در بیشتر استان‌ها و در میان اقلیت‌ها در صدر نتایج قرار دارد.

مقری در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه همانند گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای تغییر نتایج انجام می‌شوند که پیامدهای بدی برای کشور و آینده روند سیاسی و انتخاباتی خواهند داشت، از عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر خواست از خواست مردم که در نتایج انتخابات پارلمانی منعکس شده، حمایت کند.

تبون پس از شرکت در رای‌گیری اظهار کرد: استقبال خوبی از این رای‌گیری شده و یک گروه کوچک نمی‌تواند ایده خود را به بقیه مردم تحمیل کند، به زودی تاریخ دیگری برای انتخابات استان‌ها و شهرداری‌ها اعلام خواهد شد.

در انتخابات پارلمانی الجزایر ۱۴۸۳ لیست شامل ۶۴۶ لیست حزبی و ۸۳۷ لیست از کاندیداهای مستقل شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير انتخابات پارلمانی نتایج انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند

نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا ضمن تأکید مجدد بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه، خواستار بازگشایی تمامی گذرگاهها در این باریکه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، گفت که این منطقه هم اکنون نیاز به توقف جنگ و ورود حجم گسترده کمک‌ها دارد.

به نوشته الجزیره، او گفت که هم اکنون پرتاب هوایی کمک‌ها تنها گزینه ورود آب و غذا و دارو به غزه است و این در حالی است که این روش تنها 3 دهم درصد نیاز اهالی غزه را برآورده می‌کند.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

عمار بن جامع همچنین گفت که اسرائیل تاکنون هیچ دلیل و سندی در خصوص ادعاهای مطرح شده علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه نکرده است.

او افزود: «باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت آنروا در غزه به خصوص در مناطق شمالی فراهم شود، نیروهای امدادی بین‌المللی برای ورود به شمال غزه باید نگران مورد هدف قرار گرفتن از سوی نظامیان اسرائیلی باشند».

نماینده الجزایر همچنین در خصوص هرگونه عملیات زمینی در رفح هشدار داد و گفت که کشورهای جهان به هیچ عنوان نباید اجازه چنین رویدادی را بدهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس