Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، با توجه به افزایش واکسیناسیون کووید-19 که به برداشته شدن محدودیت‌های مسافرتی کمک می‌کند و همچنین کمبود عرضه، قیمت نفت در نخستین روز معاملاتی هفته افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 33سنت معادل 0.5درصد افزایش یافت و به 73.02دلار در هر بشکه رسید. این قرارداد در اوایل جلسه معاملاتی به 73دلار و 12سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت آن از می 2019 بود و همچنین در هفته گذشته رشد 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1درصدی را تجربه.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با تجربه 31سنت معادل 0.4درصد رشد، به قیمت 71.22دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. همچنین این قرارداد در اوایل جلسه معاملاتی به قیمت 71دلار و 32سنت در هر بشکه دست یافت که بالاترین سطح آن از اکتبر 2018 بود و از طرفی رشد 1.9درصدی را برای هفته گذشته ثبت کرد.

در آمریکای شمالی و اکثر بخش‌های اروپا، تردد وسایل نقلیه در حال بازگشت به سطح پیش از بیماری همه‌گیر بوده و با کاهش قرنطینه و سایر محدودیت‌ها، هواپیماهای بیشتری پرواز خود را آغاز کرده‌اند، که این موارد باعث شد شاخص‌های نفتی به سومین سود هفتگی خود دست یابند.

اوتار ساندو، مدیر ارشد بورس کلای Phillip Futures مستقر در سنگاپور اظهار کرد: "از آنجا که تقاضا در هند و اروپا با باد مخالف مواجه شده، بازار نفت ممکن است با عقب‌نشینی‌های مکرر، نوساناتی را تجربه کند."

وی افزود: "با این حال، روند عمده این بوده و افت بیشتر قیمت‌ها می‌تواند فرصتی را برای خرید در قیمت پایین فراهم کند."

آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه در گزارش ماهانه خود گفت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، برای تامین تقاضا باید میزان تولید خود را افزایش دهد.

پس از اینکه بیماری همه‌گیر، در سال 2020 تقاضا را از بین برد، گروه اوپک پلاس برای حمایت از قیمت‌ها، تولید خود را محدود کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اذعان داشت: "اوپک پلاس باید عرضه خود را افزایش دهد تا بازارهای جهانی نفت به میزان کافی تامین شود."

گلدمن ساکس در هفته گذشته اذعان داشت، از آنجا که عرضه واکسن باعث افزایش فعالیت اقتصادی در سراسر جهان می‌شود، انتظار می‌رود برنت در تابستان سال جاری به 80دلار در هر بشکه برسد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که سکوهای نفتی در حال بهره‌برداری در ایالات متحده 6مورد افزایش یافته و به 365 واحد رسیده که بالاترین میزان آن از آوریل 2020 است.

از آنجا که شرکت‌های حفاری به دنبال سود بردن از افزایش تقاضا بودند، این بیشترین افزایش سکوهای نفتی در یک ماه گذشته بود.

پربیننده ترین دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا تصمیم نهایی در مورد افزایش قیمت بنزین گرفت مصوبه افزایش قیمت بنزین به امضا سران سه قوه رسیده بود / پس از تایید رهبر انقلاب اجرای مصوبه در دستور کار قرار گرفت کدام وسیله خانه بیشترین مصرف برق را دارد؟ تیر خلاص به فعالیت نیروگاه های کشور؟ افزایش قیمت بنزین تا پایان سال موضوعیت ندارد / تعدیل تدریجی و موردی یارانه‌ های بخش انرژی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳