Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه مصر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مسائل موجود در روابط قاهره با آنکارا بر اساس مداخله نکردن دو کشور در امور داخلی یکدیگر، احترام متقابل و حفظ منافع، حل می‌شود.

سامح شکری سخنان چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره  انتصاب سفرا میان دو کشور  و آغاز مذاکرات مشترک را قابل تحسین عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به موضع آنکارا  تاکید کرد: ترکیه تعهد خود را نسبت به قوانین بین المللی، اقدامات دیپلماتیک، اصول روابط همسایگی و دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشور‌ها اعلام کرده است.

او افزود: مصر می‌خواهد روابط نزدیکی با شرکای منطقه‌ای و بین المللی خود البته با حفظ منافع، داشته باشد. روابط دوجانبه پس از نظارت، ارزیابی و مشاهده اینکه این رابطه واقعا به نفع مصر خواهد بود، در زمان مناسب توسعه خواهد یافت.

هفته گذشته، چاووش اوغلو اعلام کرد که مذاکرات بین ترکیه و مصر می‌تواند با جلسه وزیران خارجه کشور‌ها و انتصاب متقابل سفرا،  انجام شود.

او همچنین تأکید کرد: اگر روابط ما با مصر عادی شود، کشور‌های زیادی هستند که به این همکاری‌ها نیاز دارند و می‌توانیم با آن‌ها همکاری کنیم. 

آنکارا و قاهره اخیرا بیانیه‌هایی درباره روابط دوجانبه منتشر کرده اند و حاکی از بهبود روابط پس از بیش از هفت سال بیگانگی سیاسی با یکدیگر است. دو کشور در برقراری تماس و گفتگو از جمله مذاکرات احتمالی برای تعیین مرز‌های دریایی خود در دریای مدیترانه گفت‌وگو‌های مثبتی با هم داشتند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر وجود روابط تاریخی میان ملت‌های ترکیه و مصر اعلام کرد که کشورش گفتگو با مصر را به منظور عادی‌سازی روابط بعد از سال‌ها کاهش روابط، گسترش خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامح شکری مولود چاووش اوغلو روابط سیاسی ترکیه و مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد