Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@21:29:45 GMT

ترکیه و چین دلار را از مبادلات خود حذف کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۴۶۲

ترکیه و چین دلار را از مبادلات خود حذف کردند

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد یک قرارداد سوآپ ارزی دیگر به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار با چین امضا کرده است که مجموع رقم حذف دلار از مبادلات دو کشور به ۶ میلیارد دلار می رسد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در روز یکشنبه اعلام کرد کشورش یک قرارداد ‏سواپ یا معاوضه‌ای به ارزش 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد دلار با چین امضا کرده است. به این ترتیب ارزش معاملات با ارزهای دو کشور بین چین و ترکیه به 6 میلیارد دلار می‌رسد.

این قرارداد با یکی از بزرگترین شرکای تجاری ترکیه باعث تقویت تجارت با ارز داخلی و دوری از دلار می‌شود، بنابراین از ذخایر بانک مرکزی این کشور هم پشتیبانی خواهد شد.

اردوغان این خبر را قبل از سفر به بروکسل برای اجلاس ناتو اعلام کرد ولی زمان امضای آن را ذکر نکرد. ترکیه اولین بار در 2012 یک قرارداد سوآپ ارزی با چین امضا کرد و قراردادهای بعدی این امکان را به شرکت‌های ترکیه داد تا واردات خودرو از چین را با یوان پرداخت کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سوآپ ارزی پول نیوز ذخایر ارزی حذف دلار مبادلات تجاری میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)

گردشگر روس به انبوه اسکناس های ایرانی که در برابر 3 اسکناس دلار تعویض کرده می خندد.   به گزارش عصر ایران؛ تصویری از یک توریست روس در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که گویای وضعیت غم انگیز سقوط ارزش پول ملی است.   کاربری در توییتر با انتشار این تصویر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراه او است را چنین شرح داد: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی